|

"Głupotą byłoby nie skorzystać, ale interesem życia byłoby nie kupować"

Black Friday - okazja czy pułapka?
Black Friday - okazja czy pułapka?
Źródło: PAP/EPA
Człowiek nie jest istotą, która kupuje tyle, ile potrzebuje. Czasami kupuje zwyczajnie tyle, ile się zmieści. Żeby ludzie wkładali do koszyka więcej, wystarczy dać im większe koszyki - mówi w wywiadzie dla TVN24+ Piotr Bucki, autor książki "Sapiens na zakupach". Dlaczego tak łatwo ulegamy sztuczkom marketingowym i wciąż nabieramy się na te same chwyty?Artykuł dostępny w subskrypcji
Z tego artykułu dowiesz się:
  • jakich sztuczek używają sprzedawcy, by skłonić nas do kupowania więcej;
  • dlaczego pozornie banalne detale - jak wielkość koszyka czy ciężar produktu - mają znaczenie;
  • dlaczego jeden zakup często wywołuje falę kolejnych i jak tłumaczą to zjawiska opisane w psychologii i ekonomii behawioralnej;
  • dlaczego ewolucyjnie mamy wpisaną karę za "za mało", ale już nie za "za dużo" - i jak to odbija się na współczesnej konsumpcji.

Czy szykuje się pan na Black Friday?

Zobacz także: