Moc opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb - case study

mat. prasowe

Personalizacja i dostosowanie do indywidualnych potrzeb to rosnące trendy konsumenckie, które są szeroko i skutecznie promowane przez znane marki, takie jak Coca Cola i Toblerone, które prezentowały popularne imiona na opakowaniach swoich produktów. Polskie firmy także potrafią w pełni podążać za aktualnymi trendami i wykorzystać potencjał personalizacji etykiet i opakowań, dzięki możliwościom cyfrowego druku na żądanie. Jak to robią? Zobaczcie case study firmy Grehen, producenta kosmetyków, Diet-Food, producenta żywności ekologicznej i Tea Club, eksportera kawy i herbaty.

Tekst sponsorowany

Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza nowe możliwości uzyskania przychodów. Europejskie Stowarzyszenie Projektowania Marek i Opakowań (European Brand & Packaging Design Association) informuje, że 63% wiodących właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, że opakowania spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a 52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów. Druk cyfrowy na opakowaniach otwiera drzwi do ekscytujących i kreatywnych możliwości merchandisingowych, wykorzystania wciąż rosnącego trendu personalizacji, ekonomicznego druku od ręki na żądanie nawet w niewielkich nakładach i ze zmiennymi danymi czy skrócenia czasu realizacji. To elastyczność, której szukały polskie firmy Diet-Food, Tea Club i Grehen.

mat. prasowe

Budowanie marki – od produktu do opakowania

Niewiele jest branż, w których wygląd opakowania, w tym etykiety, odgrywa tak ważną rolę jak w branży kosmetycznej. Estetyka, zgodność z obowiązującymi przepisami prawa, piękny design, czytelność, personalizacja, druk zmiennych danych, na różnorodnych mediach, w tym transparentnych czy metalizowanych, trwałość i odporność na wodę, substancje chemiczne, wyraźne małe czcionki – to tylko niektóre z wyzwań z jakimi mierzą się producenci kosmetyków etykietujący swoje produkty. Grehen, producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, szukał rozwiązania, które pozwoli sprostać tym oczekiwaniom – wybrał 5-kolorową drukarkę etykiet OKI Pro1050.

Grehen to polski producent kosmetyków profesjonalnych do gabinetów kosmetycznych i Spa marki Charmine Rose®, która jest obecna na rynku europejskim od 1989 r. Firma, w związku z dynamicznym rozwojem, szukała rozwiązania druku, które zagwarantuje możliwość drukowania na żądanie, w wysokiej jakości etykiet na szerokiej bazie mediów, w tym transparentnych i przede wszystkim metalizowanych. Ważne było też, aby można było drukować zmienne dane i na bieżąco reagować na spływające zamówienia, także te w krótkich seriach.

,,Biorąc pod uwagę wysoką dynamikę procesów produkcyjnych i biznesowych, potrzebowaliśmy wyposażyć naszą firmę we wszechstronne narzędzie, które na żądanie pomoże nam w szybki, elastyczny oraz bezproblemowy sposób tworzyć profesjonalne etykiety do oznaczania i markowania naszych kosmetyków. Zdecydowaliśmy się na instalację w naszym zakładzie pięciokolorowej drukarki etykiet firmy OKI z serii Pro1050, która pozwala nam teraz, w czasie rzeczywistym, reagować na bieżące potrzeby produkcyjne. Ponadto, co jest także bardzo istotne, możemy drukować cyfrowo kolorowe etykiety z wykorzystaniem bieli na ciemnych, metalizowanych i przezroczystych foliach. Uzyskując przy tym oczekiwane i niepowtarzalne efekty, które podkreślają wysoką jakość oferowanych przez nas kosmetyków. Drukarka jest bardzo prosta w obsłudze i utrzymaniu, nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy, wystarczy dosłownie kilkuminutowe szkolenie. Zyskaliśmy też dużą elastyczność w druku etykiet i możliwość wykorzystania szerokiej gamy podłoży i przede wszystkim, co było dla nas niezwykle istotne, opcję druku na żądanie. Teraz drukujemy od ręki taką liczbę etykiet na danym nośniku, w kolorystyce i wzorze, ile jest nam potrzebna w danym momencie. To duży plus i zdecydowana optymalizacja kosztów produkcji” – mówi Marek Pielak, dyrektor polskiej marki kosmetyków profesjonalnych Charmine Rose w firmie Grehen.

Grehen: https://www.youtube.com/watch?v=0WdnZDHuzSQ

mat. prasowe

Swoboda drukowania etykiet, która robi różnicę

Tea Club to firma rodzinna, która od ponad 30 lat intensywnie się rozwija, a dzięki niezwykle szerokiej ofercie wysokogatunkowych herbat z całego świata zyskała zaufanie konsumentów oraz klientów biznesowych. Ze względu na szerokie spektrum działania, od ogólnopolskiej sieci sklepów Five o’clock, poprzez kawy i herbaty oferowane w hotelach, aż po franczyzę, potrzeby związane z produkcją odpowiednich etykiet w krótkim czasie stały się wyzwaniem. Firma podąża też intensywnie za trendami stawiając na personalizację, która jest coraz bardziej pożądana przez klientów. Wysokojakościowy asortyment potrzebował też równie jakościowego opakowania premium, z użyciem odpowiednich nośników, często w różnych rozmiarach, i drukowanego ze zmiennymi danymi w krótkich seriach. Z czasem okazało się, że zamawianie etykiet w drukarni staje się mocno nieekonomiczne i coraz bardziej problematyczne ze względu na m.in. długi czas oczekiwania na zamówienie czy potrzebę drukowania etykiet w zbyt dużych nakładach względem rzeczywistych potrzeb. Firma Tea Club postanowiła więc zyskać większą swobodę w produkcji etykiet i zainwestowała w 5-kolorową drukarkę etykiet OKI Pro1050 (CMYK + W).

mat. prasowe

Herbaty posiadamy z różnych zakątków świata, od Japonii i Chin po bardzo egzotyczne miejsca. Nasze herbaty są wstanie przenieść każdego naszego klienta w zupełnie inny świat doznań aromatycznych. W związku z tym, że jest duże zapotrzebowanie w tej chwili na personalizację różnych produktów, wychodząc naprzeciw tym trendom, postanowiliśmy być samowystarczalni i zainwestowaliśmy w drukarkę marki OKI Pro1050. Zyskaliśmy dużą swobodę w zakresie drukowania etykiet na nasze produkty. OKI pozwala nam na samodzielne drukowanie etykiet, na żądanie, w krótkich seriach, ze zmiennymi danymi, na szerokiej gamie nośników, z wykorzystaniem pełnej gamy kolorów CMYK i piątego tonera białego. Proces przygotowania etykiety skrócił się w niesamowity sposób, znacząco obniżyliśmy też koszty związane z obsługą i drukiem etykiet. W skali miesiąca to nawet blisko o 25%. Decyzja o zakupie drukarki OKI Pro1050 wynikała z tego, że wcześniej korzystaliśmy z firm zewnętrznych, gdzie trzeba było zamawiać bardzo duże ilości, które, jak okazywało się w wielu sytuacjach, nie były nam potrzebne. W związku z tym, że generowało to spore straty, zdecydowaliśmy się na zakup drukarki OKI, aby móc samodzielnie realizować kontrakty.” – mówi Marek Brzezicki, założyciel firmy Tea Club i współwłaściciel sieci Five o’clock.

Drukarka Pro1050 firmy OKI wykorzystuje technologię druku cyfrowego LED i właściwości suchego tonera, oraz opcję 5 tonera białego lub przezroczystego. Oferuje więc większą swobody w projektowaniu i produkcji etykiet - drukowanie na przezroczystych lub kolorowych nośnikach jest niezwykle proste, dzięki możliwości drukowania projektów z dodatkiem białego koloru lub białego nieprzezroczystego tła pod obrazem CMYK. Nie trzeba sięgać po specjalne lub dedykowane media do druku etykiet kosmetycznych czy chemicznych, które wymagają późniejszej laminacji lub wstępnego uszlachetnienia. Obsługuje ona też szeroką gamę różnych nośników od papierów powlekanych, niepowlekanych i z teksturą, poprzez media na bazie PE, PP czy PET, po białe, transparentne lub kolorowe podłoża. Drukarka idealnie nadaje się do drukowania etykiet w małych nakładach i umożliwia drukowanie od jednej do tysięcy etykiet dziennie.

Tea Club: https://www.youtube.com/watch?v=d-lDUY54TZM

mat. prasowe

Bogata oferta, różnorodność rynków

Diet-food to jedna z największych firm w Polsce produkujących żywność ekologiczną, a jej produkty można kupić zarówno w lokalnym sklepie w Polsce jak i na zagranicznych rynkach. Wraz z rozwojem firmy rosło portfolio produktów i przybywało klientów, którzy oczekiwali spersonalizowanych opakowań, które spełniały wymogi danych rynków zbytu. Firma nie tyko potrzebowała drukować zmienne dane dostosowane językowo do danego kraju, personalizować produkty na żądanie, ale szukała też możliwości zdecydowanego skrócenia czasu wprowadzenia nowego opakowania. Ważne było, aby móc szybko dokonywać zmian w projektach i drukować je w liczbie akurat wymaganej. Celem była też optymalizacja kosztów związana z drukiem opakowań.

Wcześniej zamawialiśmy w dużych ilościach etykiety, co wiązało się często z wysokimi kosztami. Byliśmy zmuszeni planować z wyprzedzeniem produkcję dostosowaną niekiedy do liczby etykiet i nie mogliśmy dokonywać szybkich zmian w projektach. Oznaczało to czasem niestety zmarnowanie ogromnych partii etykiet. Przez długi czas szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam zoptymalizować cały proces. Zdecydowaliśmy się na technologię bezpośredniego druku na torebkach typu doy-pack. Znaleźliśmy urządzenie, które to umożliwiło! - Nasz wybór padł na OKI Pro 9542EC z wielofunkcyjnym podajnikiem automatycznym – Michał Szafarz, współwłaściciel Diet-Food.

mat. prasowe

Wprowadzenie w firmie Diet-Food drukarki OKI Pro9542EC spowodowało wiele korzyści, nie tylko finansowych, ale również procesowych. Diet-Food jest teraz w stanie wydrukować szybko, na miejscu, dowolne wzory, projekty oraz informacje na torebce. Druk jest estetyczny i trwały. Dzięki piątemu - białemu kolorowi, firma ma pełną dowolność projektu jak i materiału opakowania, na którym drukuje - czy jest on kolorowy lub gładki, czy jest to torebka z okienkiem czy kraftowa. To wszystko daje klientowi poczucie produktu premium, o wysokim standardzie oraz jakości. Koszt jednostkowy druku jest praktycznie taki sam bez względu na nakład, czy jest to jedna sztuka, czy też są ich w nakładzie pracy setki czy nawet tysiące. Dlatego też od ręki firma może stworzyć bardzo szybko próbkę dla klienta. Co ważne, dzięki temu pomijany jest proces mozolnego, ręcznego naklejania etykiety, opakowanie po opakowaniu. Dzięki temu oszczędności sięgają nawet 20%.

Diet-Food: https://www.youtube.com/watch?v=d4nm0Otg5y8

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe

Pozostałe wiadomości

Trwa składanie wniosków o tak zwane wakacje od ZUS. Żeby skorzystać z ulgi jeszcze w tym roku, wniosek trzeba złożyć do końca listopada. Tymczasem pojawiły się wątpliwości, czy formularz może wypełnić i podpisać w imieniu swojego klienta biuro rachunkowe. Stanowisko w tej sprawie w odpowiedzi na pytania redakcji biznesowej tvn24.pl zajął Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Zamieszanie z wakacjami. Mamy stanowisko ZUS

Zamieszanie z wakacjami. Mamy stanowisko ZUS

Źródło:
tvn24.pl

Kurierzy żartują, że ich rodziny zamawiają paczki, żeby się z nimi zobaczyć. Ostatnie tygodnie roku to najgorętszy czas w branży. Poczta Polska twierdzi, że w tym okresie dostarcza nawet 3,5 mln przesyłek dziennie. Tylko jedna firma. Sytuacja jest rozwojowa, bo z roku na rok Polacy kupują coraz więcej przez internet.

"Pożegnaj się z bliskimi, zobaczycie się po świętach"

"Pożegnaj się z bliskimi, zobaczycie się po świętach"

Źródło:
tvn24.pl

Komisja Europejska (KE) zaproponowała nałożenie sankcji na chińskich obywateli i firmy, które miały wspomagać Rosję w produkcji dronów użytych w atakach przeciwko Ukrainie. Jeśli państwa unijne się zgodzą, to pierwszy raz sankcje uderzą w Chiny.

Propozycja sankcji na Chiny w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę

Propozycja sankcji na Chiny w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę

Źródło:
PAP

Komisja Europejska pozytywnie oceniła plan dotyczący polskiego budżetu - wynika z komunikatu KE. Przedstawione w nim rozwiązania zakładają wyjście z procedury nadmiernego deficytu w ciągu czterech lat. Bruksela zarekomendowała krajom członkowskim przyjęcie polskiego planu.

Polski plan budżetowy pod lupą. Jest stanowisko Brukseli

Polski plan budżetowy pod lupą. Jest stanowisko Brukseli

Źródło:
PAP, tvn24.pl

Podjąłem decyzję o przekazaniu 3,5 miliarda złotych na rzecz CPK, w formie obligacji skarbowych. Dofinansują one spółkę - powiedział premier Donald Tusk przed posiedzeniem rządu. Pieniądze mają trafić między innymi na prace związane z projektowaniem terminala lotniska i dworca kolejowego.

"Podjąłem decyzję". Premier Tusk o CPK

"Podjąłem decyzję". Premier Tusk o CPK

Źródło:
tvn24.pl

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego (UMWM) poinformował, że otrzymał oświadczenie o niewypłacalności biura podróży Tamada Tour. Oznacza to, że organizator turystyki nie jest w stanie wywiązać się z umów zawartych z klientami ani zwrócić im wpłaconych pieniędzy. Co teraz mogą zrobić poszkodowani?

Biuro podróży ogłosiło niewypłacalność. Ważny komunikat dla klientów

Biuro podróży ogłosiło niewypłacalność. Ważny komunikat dla klientów

Źródło:
tvn24.pl

Główny Urząd Statystyczny podał najnowsze dane dotyczące sprzedaży detalicznej. W październiku sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2024 roku była wyższa niż przed rokiem o 1,3 procent (wobec wzrostu o 2,8 procent w październiku 2023 roku). W porównaniu z wrześniem 2024 roku. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 7,8 procent.

Sprzedaż detaliczna. GUS podał najnowsze dane

Sprzedaż detaliczna. GUS podał najnowsze dane

Źródło:
GUS

Reserved - znana polska sieć odzieżowa - wycofała kilka produktów ze swoich sklepów. "W związku z niespełnieniem standardów jakości" - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie spółki.

Reserved wycofuje produkty. Apel do klientów

Reserved wycofuje produkty. Apel do klientów

Źródło:
tvn24.pl

Polska nie zaakceptuje porozumienia w sprawie umowy o wolnym handlu między Unią Europejską a Wspólnym Rynkiem Południa (Mercosur) w obecnym kształcie - przekazał we wtorek premier Donald Tusk.

Jasne stanowisko premiera w sprawie umowy UE-Mercosur

Jasne stanowisko premiera w sprawie umowy UE-Mercosur

Źródło:
PAP

W wyniku promocji w Black Friday, Cyber Monday czy Black Week łatwo zapomnieć się w nadmiernym kupowaniu i zadłużaniu się. Nie daj się złapać w konsumpcyjną pułapkę - apeluje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Jak nie dać się nabrać na fałszywe promocje w Black Friday i Cyber Monday?

Jak nie dać się nabrać na fałszywe promocje w Black Friday i Cyber Monday?

Źródło:
tvn24.pl, PAP

Pracownik firmy Macy's był odpowiedzialny za tak wiele nieprawidłowości księgowych, że opóźniło to publikację kwartalnego raportu zysków - podała spółka. Amerykański gigant handlowy przedstawił wstępne wyniki finansowe we wtorek - poinformował portal stacji CNN.

Firma Macy's odkryła, że pracownik ukrył wydatki o wartości 154 milionów dolarów

Firma Macy's odkryła, że pracownik ukrył wydatki o wartości 154 milionów dolarów

Źródło:
CNN

W wieku 78 lat zmarł znany polski biznesmen Henryk Kania - poinformował burmistrz Ustronia Paweł Sztefek. Kania stworzył Zakłady Mięsne Henryk Kania, jedną z największych firm w branży.

Znany polski biznesmen Henryk Kania nie żyje

Znany polski biznesmen Henryk Kania nie żyje

Źródło:
tvn24.pl, "Rzeczpospolita"

Firma deweloperska Ghelamco sprzedała za 280 milionów euro wieżowiec Warsaw UNIT położony w stolicy przy rondzie Daszyńskiego. Kupiła go szwedzka spółka nieruchomościowa Eastnine AB - podała firma Ghelamco. To największa transakcja na rynku biurowym, jaką w tym roku zawarto w Europie - podkreślono.

Warszawski wieżowiec za 280 milionów euro. Europejski rekord

Warszawski wieżowiec za 280 milionów euro. Europejski rekord

Źródło:
PAP

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował o kampanii naprawczej samochodów marki Honda. W kilku modelach może dojść do wycieku paliwa.

Honda wzywa do serwisu. Może dojść do wycieku paliwa

Honda wzywa do serwisu. Może dojść do wycieku paliwa

Źródło:
tvn24.pl

Donald Trump potwierdził w poniedziałek, że jego pierwszymi decyzjami gospodarczymi po styczniowej inauguracji będzie podniesienie ceł na produkty pochodzące z Chin, ale także z Kanady i Meksyku. Uzasadnia to kryzysami związanymi z opiatami i imigracją.

Trump ogłasza podwyżki ceł dla Kanady, Meksyku i Chin

Trump ogłasza podwyżki ceł dla Kanady, Meksyku i Chin

Źródło:
PAP

We wtorek w życie wchodzi nowelizacja tak zwanej ustawy powodziowej. Nowela przewiduje ułatwienia w udzielaniu pomocy osobom i instytucjom, które ucierpiały we wrześniowej powodzi w południowo-zachodniej Polsce. W poniedziałek została opublikowana w Dzienniku Ustaw.

Zmiany w pomocy dla powodzian. Przepisy weszły w życie

Zmiany w pomocy dla powodzian. Przepisy weszły w życie

Źródło:
PAP

Legendarny inwestor Warren Buffett doprecyzował plany dotyczące przekazania swojej fortuny po śmierci. Szef Berkshire Hathaway przekazał instrukcje dotyczące pakietu akcji, które przekaże na cele charytatywne - podała Agencja Reutera.

Warren Buffett wskazał, co dalej. "Ojciec czas zawsze wygrywa"

Warren Buffett wskazał, co dalej. "Ojciec czas zawsze wygrywa"

Źródło:
Reuters

W poniedziałek użytkownicy na całym świecie zgłaszali problemy z aplikacjami Outlook i Teams. Microsoft poinformował o opóźnieniach po zidentyfikowaniu przyczyny poważnej awarii programów oraz wdrożeniu naprawy problemu.

Ogromna awaria Microsoftu

Ogromna awaria Microsoftu

Źródło:
CNN, Euronews

Około 13 grudnia br. ma trafić do Polski 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy - poinformował w mediach społecznościowych wiceminister finansów Paweł Karbownik. Polska ma jeszcze jedną możliwość wnioskowania o środki w tym roku.

Duży przelew trafi do Polski. Jest termin wypłaty

Duży przelew trafi do Polski. Jest termin wypłaty

Źródło:
PAP

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza rozbudować autostradę A2 między Łodzią i Warszawą - poinformowali drogowcy w komunikacie. Docelowo A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków i po cztery pasy od węzła Pruszków do węzła Konotopa. Do Wojewody Łódzkiego i Wojewody Mazowieckiego zostały złożone już wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Osiem pasów ruchu. Powstanie najszersza autostrada w Polsce

Osiem pasów ruchu. Powstanie najszersza autostrada w Polsce

Źródło:
tvn24.pl

Komisja Europejska (KE) we wtorek ma przedstawić opinię między innymi na temat polskiego budżetu - podała rzeczniczka KE Arianna Podesta. Plan Polski zakłada, że w cztery lata uda się wyjść z procedury nadmiernego deficytu.

Bruksela oceni polski budżet

Bruksela oceni polski budżet

Źródło:
PAP

Ponad 43 tysiące aut marki Toyota Corolla jest objętych kampanią naprawczą w Polsce, gdyż może pojawić się w nich problem z ciśnieniem płynu hamulcowego, co z kolei wydłuża drogę hamowania i zwiększa ryzyko zderzenia - przekazał producent w poniedziałek.

Wielka akcja serwisowa. Tysiące aut do warsztatów

Wielka akcja serwisowa. Tysiące aut do warsztatów

Źródło:
PAP

Komisja Europejska (KE) wniosła sprawę przeciw Chinom do Światowej Organizacji Handlu (WTO). Chodzi o środki antydumpingowe nałożone na import brandy z Unii Europejskiej (UE).

Unia Europejska reaguje na decyzję Pekinu

Unia Europejska reaguje na decyzję Pekinu

Źródło:
PAP