"NYT": jeden z pilotów airbusa był poza kabiną w chwili katastrofy
Link skopiowany do schowka.
Jeden z pilotów był poza kabiną?
Źródło: MSW Francji
Jeden z pilotów samolotu linii Germanwings, który rozbił się we wtorek we francuskich Alpach, opuścił kabinę i nie był w stanie wrócić, zanim samolot spadł - podał w środę dziennik "New York Times", powołując się na dowody z rejestratora rozmów w kabinie. - Nie będziemy brać udziału w spekulacjach - skomentował rzecznik Lufthansy.
- Mężczyzna puka lekko do drzwi i nie ma odpowiedzi - powiedział "NYT" śledczy, który zastrzega anonimowość. - Następnie silniej uderza w drzwi i dalej nie ma żadnej odpowiedzi. Odpowiedź nigdy nie nadchodzi - wskazuje śledczy. I dodaje, że "słychać, jak (mężczyzna) stara się wyważyć drzwi".- Nie wiemy jeszcze, dlaczego jeden (z pilotów) wyszedł - cytuje swojego informatora dziennik. - Ale pewne jest, że pod sam koniec lotu drugi pilot jest sam i nie otwiera drzwi - dodaje.Dziennik podaje też, że dane z rejestratora rozmów w kabinie jedynie "pogłębiają tajemnicę wokół katastrofy i nie wskazują na stan lub działanie pilota, który pozostał w kabinie".
Według brytyjskiego dziennika "The Times" i amerykańskich mediów, w tym stacji CNN, odzyskane nagrania wskazują natomiast, że rozmowy prowadzone przez pilotów w pierwszej części lotu wydają się normalne.
Do doniesień "New York Timesa" odniósł się rzecznik Lufthansy, która jest właścicielem Germanwings. - Nie mamy informacji od władz, które potwierdzałyby doniesienia na ten temat. Poszukujemy dalszych informacji - powiedział. - Nie będziemy brać udziału w spekulacjach na temat przyczyny katastrofy - dodał.
Odnaleziony rejestrator
Francuskim śledczym, badającym przyczyny katastrofy, udało się odzyskać część danych z jednej czarnej skrzynki. Urządzenie CVR, czyli cockpit voice recorder, zapisuje wszystkie dźwięki z czterech mikrofonów w kokpicie - rozmowy pilotów między sobą oraz z wieżą kontroli lotów, a także wszystkie inne dźwięki i alarmy, które rozlegają się kabinie.Komisja ds. katastrof lotniczych (BEA) zastrzegła w środę, że jest za wcześnie, by podawać przyczyny tragedii, w której zginęło 150 osób. Śledczy nie wiedzą m.in., dlaczego piloci nie reagowali na próby nawiązania z nimi kontaktu przez kontrolerów lotu.
"Leciał aż do końca"
Szef BEA zastrzegł, że śledczy nie wykluczają żadnej hipotezy. Podkreślił jednak, że airbus A320 nie eksplodował w powietrzu i "leciał aż do końca". Rozbił się o zbocze góry, gdy znajdował na wysokości 6 tys. stóp, czyli 1820 m - poinformował.Airbus niemieckich tanich linii Germanwings ze 150 osobami na pokładzie wystartował we wtorek przed godz. 10 z Barcelony i leciał do Duesseldorfu w Niemczech. Rozbił się w miejscowości Meolans-Revel w Alpach francuskich. Nikt nie przeżył katastrofy. Większość ofiar stanowią Niemcy i Hiszpanie; wśród zabitych są też obywatele kilkunastu innych krajów.
Katastrofa samolotu Germanwings w Alpach
Źródło: Fakty z Zagranicy - TVN24 BiS
Katastrofa German Wings. Ojciec Lubitza zwołuje konferencje
Teraz oglądasz
Do katastrofy Germanwings doszło w marcu 2015 roku
Teraz oglądasz
Lubitz "testował" katastrofę w czasie poprzedniego lotu
Teraz oglądasz
03.04 | To już pewne. Andreas Lubitz celowo rozbił airbusa Germanwings
Teraz oglądasz
Zapis drugiej czarnej skrzynki: Lubitz zwiększał prędkość airbusa przed katastrofą
Teraz oglądasz
Przeprosiny i podziękowania szef Lufthansy na miejscu katastrofy
Teraz oglądasz
Prokuratura: Lubitz miał w przeszłości myśli samobójcze
Teraz oglądasz
29.03 | Dramatyczne ostatnie chwile na pokładzie airbusa Germanwings
Teraz oglądasz
Na miejscu katastrofy wciąż trwają poszukiwania szczątków ofiar
Teraz oglądasz
Na miejsce katastrofy przyjechali bliscy ofiar
Teraz oglądasz
Rzecznik WIM o rannych Polkach
Teraz oglądasz
Lasek: NPW ws. decyzji o odejściu na drugi krąg bliżej MAK, niż komisji Millera
Teraz oglądasz
"Bild am Sonntag": Lubitzowi pogarszał się wzrok. To było przyczyną depresji
Teraz oglądasz
Była partnerka Lubitza: chciał zmienić system, zostać zapamiętany
Teraz oglądasz
"Malownicze tereny w tym kontekście nabrały tragicznego wymiaru". Reporter TVN24 na miejscu katastrofy airbusa
Teraz oglądasz
27.03 | Tajemnice pilota Andreasa Lubitza
Teraz oglądasz
27.03 | Po tragedii w Alpach linie lotnicze zmieniają procedury
Teraz oglądasz
27.03 | Jak długo potrwa jeszcze akcja poszukiwania zwłok ofiar katastrofy?
Teraz oglądasz
Pilot airbusa pokazuje, jak zablokować wejście do kokpitu
Teraz oglądasz
Niemieckie media: Herostratos w kokpicie, obłędny czyn
Teraz oglądasz
Marcus Niesczery o przeszukaniu u Lubitza
Teraz oglądasz
Niemieckie media: Lubitz miał dziewczynę, zerwał z nią
Teraz oglądasz
Pilot rozmyślenie doprowadził do katastrofy
Teraz oglądasz
Przeszukanie domu rodzinnego Andreasa Lubitza
Teraz oglądasz
Piloci rozbijali samoloty
Teraz oglądasz
Zmiana procedur
Teraz oglądasz
Ekstremalnie trudna akcja. Wideo z miejsca katastrofy
Teraz oglądasz
1700 m n.p.m, 5 km od miejsca katastrofy. "Dalej pójść już nie możemy"
Teraz oglądasz
Jak wejść do kokpitu samolotu? Film instruktażowy Airbusa
Teraz oglądasz
Merkel: Jesteśmy winni ofiarom i ich bliskim przeprowadzenie drobiazgowego śledztwa
Teraz oglądasz
Jakie badania przechodzą piloci
Teraz oglądasz
"Były już przypadki takiej samozagłady"
Teraz oglądasz
Koledzy Lubitza z aeroklubu: Odnawiał u nas licencję. To był życzliwy, wesoły, miły człowiek
Teraz oglądasz
Piloci Germanwings boją się latać airbusami. Narzekają na ich stan techniczny
Teraz oglądasz
W kokpicie pozostał kapitan airbusa. Miał mniejsze doświadczenie niż drugi pilot
Teraz oglądasz
Rodziny ofiar katastrofy wyleciały z Barcelony do Marsylii