Polacy są najbardziej niezadowolonym z usług świadczonych przez kolej narodem w Europie - wynika z raportu opublikowanego przez Komisję Europejską. Skarżymy się na wszystko - na brak informacji, brud na stacjach, w przedziałach i w toaletach, a także na opóźnienia pociągów. W niemal wszystkich statystykach przygotowanych przez KE jesteśmy na ostatnim miejscu.
W opublikowanym przez Komisję Europejską raporcie (CZYTAJ) dotyczącym zadowolenia z kolei w poszczególnych krajach członkowskich Unii Europejskiej Polska wypada bardzo źle.
Na ostatnim miejscu
21 proc. z nas uskarża się na to, że ma problemy z zakupem biletu na pociąg. Ale w tej kategorii nie jesteśmy na ostatnim miejscu. Za nami są jeszcze cztery jeszcze bardziej niezadowolone z dostępności do biletów kraje, m.in. Austria i Niemcy. Polacy nie są zadowoleni także z obsługi w pociągach. Jednak jak się okazuje, gorzej jest w Holandii i Niemczech.
Ale tylko w tych dwóch kategoriach nie jesteśmy na ostatnim miejscu. Dalej jest już tylko gorzej.
Niebezpiecznie i brudno
Prawie połowa z nas (46 proc.) jest trochę lub bardzo niezadowolona z informacji o rozkładach jazdy pociągów. Najbardziej zadowoleni są natomiast Litwini. Polacy mają także duże zastrzeżenia do bezpieczeństwa na peronach - 41 proc. uważa, że na dworcach jest niebezpiecznie. Źle oceniamy też stan toalet, sklepów i kawiarni na dworcach. 62 proc. Polaków uważa, że ich standard jest niski. Natomiast średnia niezadowolonych w Europie to 33 proc.
Większość z nas uskarża się na czystość na peronach. 71 proc. Polaków przyznaje, że jest brudno. Najbardziej zadowoleni z czystości na swoich dworcach są Estończycy (aż 88 proc.).
Jeżdżą rzadko i się spóźniają
Niezmiennie na ostatnim miejscu jesteśmy także jeśli chodzi o bliskość i dostępność parkingów przy dworcach. 64 proc. z nas przyznaje, że ma problem z zaparkowaniem w okolicach dworca. Najbardziej zadowoleni z dostępności miejsc parkingowych są Litwini (74 proc.).
Polacy twierdzą ponadto, że trudno jest złożyć skargę na jakość świadczonych przez państwową kolej usług (66 proc. przyznaje, że miało z tym trudności). Wyrażamy też swoje niezadowolenie z tego, że pociągi jeżdżą zbyt rzadko (73 proc.), że nie jeżdżą punktualnie (52 proc.). Warto podkreślić, że średnia niezadowolenia z częstotliwości odjazdów pociągów i opóźnień w Europie wynosi 19 proc.
Źródło: tvn24.pl