Wstrzymano prace nad stworzeniem Instagram Kids, aplikacji dla dzieci powyżej 13. roku życia. Szef Instagrama Adam Mosseri stwierdził w oświadczeniu, że "Facebook chce wsłuchać się w głos rodziców, ekspertów, decydentów i regulatorów" w tej sprawie. Dwa tygodnie temu Wall Street Journal opisał badania przeprowadzone przez serwis, które miały wykazać, że aplikacja jest szkodliwa dla milionów młodych użytkowników.
Instagram wymaga, aby użytkownicy mieli co najmniej 13 lat, ale wiele dzieci poniżej tego wieku i tak korzysta z platformy. Firma przekazała BBC, że Instagram Kids ma być "praktycznym rozwiązaniem problemu, polegającego na tym, że dzieci kłamią na temat swojego wieku, aby uzyskać dostęp do aplikacji".
Nowa aplikacja dla dzieci miałaby umożliwić dzieciom łączenie się z rodziną i przyjaciółmi w "odpowiedni dla wieku sposób". W kwietniu w związku z kampanią na rzecz walki z reklamami dla dzieci, aplikacja została oskarżona o to, że tworzy "obsesję na punkcie wizerunku", że jest niebezpieczna dla dzieci i zagraża ich bezpieczeństwu zdrowotnemu i prawu do prywatności.
Platforma ogłosiła wstrzymanie prac nad aplikacją dla dzieci. Szef Instagrama Adam Mosseri stwierdził w oświadczeniu, że "Facebook chce wsłuchać się w głos rodziców, ekspertów, decydentów i regulatorów" w tej sprawie.
Raport Facebooka: Instagram szkodliwy dla dziewcząt
Dwa tygodnie temu Wall Street Journal opisał badania, jakie przeprowadził Facebook. Miały wykazać, że aplikacja Instagram jest szkodliwa dla milionów młodych użytkowników, zwłaszcza nastoletnich dziewcząt, u których pogłębia zaburzenia wizerunku.
"32 procent nastolatek twierdzi, że kiedy czują się źle ze swoim ciałem, Instagram pogarsza ich samopoczucie" – przekazano w marcu 2020 roku w wewnętrznej komunikacji Facebooka, do której dotarli dziennikarze "WSJ". "Pogarszamy zaburzenia wizerunku własnego ciała u jednej na trzy nastolatki". "Nastolatki winią Instagram za wzrost poziomu lęku i depresji" – konkludują badacze, prezentując części raportu.
Jedna z prezentacji pokazała, że wśród nastolatków, którzy mieli myśli samobójcze, u 13 procent użytkowników brytyjskich i 6 procent użytkowników amerykańskich chęć odebrania sobie życia wzięła swój początek na Instagramie. Przedstawiając możliwe zagrożenia dla młodych użytkowników aplikacji, badania opisane przez "WSJ" podkreśliły również ich znaczenie dla jej sukcesu. Według gazety ponad 40 procent użytkowników Instagrama ma mniej niż 22 lata i mają oni kluczowe znaczenie dla około 100 miliardów dolarów rocznych przychodów firmy.
Źródło: BBC PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock