- Do 25 tysięcy domów trafi w marcu papier toaletowy, owinięty banderolą z informacją o projekcie kanalizacyjnym realizowanym przez Aquanet - mówi Dorota Wiśniewska, rzeczniczka spólki dostarczającej wodę m.in. mieszkańcom Poznania. Firma chce w ten sposób promować podłączanie gospodarstw domowych do sieci kanalizacyjnej. Mieszkańcy mają jednak ambiwalentne odczucia w odniesieniu do tej formy "promocji".
- Aquanet od początku 2014 roku prowadzi program promocyjny: "5500". Liczba ta oznacza, że od 2009 do 2015 roku podłączymy aż 5,5 tysiąca domostw do kanalizacji dzięki pieniądzom pozyskanym z Unii Europejskiej. Akcja ma na celu zwiększyć liczbę podłączeń do sieci kanalizacyjnej, aby malała liczba szamb - tłumaczy Wiśniewska.
25 tys. rolek
Jak wyjaśnia rzeczniczka - kampania ma budować wizerunek firmy, informować o dotychczasowych osiągnięciach oraz pozyskać szerszą liczbę odbiorców. Od stycznia w ramach programu "5500" w Poznaniu wywieszane były billboardy promujące kampanię, powstała także strona na Facebooku. Od wczoraj – czyli od 5 marca, przez dwa tygodnie Aquanet rozda właśnie 25 tys. rolek papieru toaletowego mieszkańcom domów jednorodzinnych.
- Na banderoli owijającej papier zamieszczona jest informacja o projekcie kanalizacyjnym realizowanym przez Aquanet. Problem istnienia szamb jest duży. My nie możemy nikogo przymusić by podłączył się do kanalizacji. Dlatego mocno współpracujemy z gminami, edukujemy ludzi i ta kampania ma być kolejnym krokiem szerzenia wiedzy na temat naszej działalności- przekonuje Wiśniewska.
Trwająca zaledwie od środy akcja już wywołuje emocje i spotyka się ze skrajnymi opiniami mieszkańców. Jedni reagują na nią śmiechem, inni zdają się być zniesmaczeni wskazując, że ten rodzaj promocji jest dosyć kontrowersyjny. Jak udało nam się dowiedzieć - ta "toaletowa promocja" kosztowała ok. 25 tysięcy złotych.
Autor: kk/mieś / Źródło: TVN24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Aquanet