Zapłaciłeś kartą za wakacje? Masz większe szanse na odzyskanie pieniędzy

Płacąc kartą łatwiej odzyskać pieniądze za wycieczkę
Płacąc kartą łatwiej odzyskać pieniądze za wycieczkę
Źródło: tvn24
Jest dodatkowa szansa na odzyskanie pieniędzy wpłaconych za wycieczkę w Sky Club. Obok standardowej proceury złożenia roszczenia, każdy kto za wakacje zapłacił kartą kredytową może skorzystać ze specjalnej procedury chargeback - czyli zwrotu pieniedzy z konta sprzedawcy na konto posiadacza karty.

Najprościej skontaktować się w tej sprawie ze swoim bankiem. Procedura jest dostępna zarówno w przypadku kart VISA, jak i MasterCard.

Aby zlecić takie działanie trzeba do banku zgłosić uzasadnioną skargę lub reklamację na dokonaną transakcję. W przypadku bankructwa biura będzie to niewykonanie usługi zgodnie z pierwotnymi założeniami. Bank, który wydał nam kartę kredytową jest zobowiązany do przeprowadzenia procesu chargeback.

Tradycyjnie

Jeśli jednak za wycieczkę zapłaciliśmy w inny sposób niż karta kredytową, pozostaje nam złożenia do mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego formularza ze zgłoszeniem roszczeń. Formularz dostępny jest na stronie internetowej urzędu: www.mazovia.pl.

Oprócz formularza trzeba też przesłać lub dostarczyć osobiście do urzędu kopię umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy biurem podróży i klientem oraz kopię dowodu wpłaty na rzecz biura podróży należności za imprezę turystyczną określonej w ww. umowie.

Dokumenty trzeba dostarczyć na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie; Departament Kultury, Promocji i Turystyki; ul. Okrzei 35; 03-715 Warszawa. Ważna informacja: nieprzekraczalny termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi upływa w dniu 16 września 2013 r. Co więcej pieniądze będą wypłacane dopiero po upływie tego terminu.

Dla poszkodowanych klientów biura urząd marszłkowski uruchomił specjalną infolinię - 22 59 79 544 oraz e-mail: skyclub@mazovia.pl.

Rozpoczęło się przyjmowanie wniosków z roszczeniami

Rozpoczęło się przyjmowanie wniosków z roszczeniami

Za granicą

Ministerstwo Spraw Zagranicznych opublikowało na swojej stronie internetowej numery telefonów kontaktowych oraz adresy mailowe do służb konsularnych wyłącznie dla turystów–klientów Biura Podróży Sky Club.

BUŁGARIAtel. kom. +359 888 54 34 00e-mail: sofia.amb.wk@msz.gov.pl

CYPRtel.kom. +357 99 53 19 37e-mail: nikozja.amb.wk@msz.gov.pl

EGIPTtel. kom. +20 100 5485 500e-mail: cairo.consul@msz.gov.pl

GRECJAtel.kom. +30 693 655 46 29e-mail: ateny.amb.wk@msz.gov.pl

HISZPANIAMadryt (Wyspy Kanaryjskie – Teneryfa, Fuerteventura, Lanzarote, Gran Canaria)tel. kom. +34 629 864 508e-mail: madryt.amb.sekretariat@msz.gov.pl

Barcelona (Baleary – Ibiza, Majorka, Minorka, Formentera; Costa del Maresme, Costa Brava, etc.)tel. kom. +34 607 735 740e-mail: barcelona.kg.sekretariat@msz.gov.pl

KUBAtel. kom. +5352865498e-mail: hawana.amb.sekretariat@msz.gov.pl

MAROKOtel. kom. +212 672 41 99 33e-mail: rabat.wk.dyzurny@msz.gov.pl

PORTUGALIAtel. kom. +351 913 25 44 42e-mail: lizbona.wk.dyzurny@msz.gov.pl

TUNEZJAtel. kom. +216 98 362 547e-mail: : tunis.wk.dyzurny@msz.gov.pl

TURCJAAnkara (Alanya)tel. kom. +90 530 469 12 61e-mail: ankara.wk.dyzurny@msz.gov.pl

Stambuł (Bodrum, Dalaman/Marmaris)tel.kom. +90 530 469 18 81e-mail: stambul.kg.konsulat@msz.gov.pl

Autor: mn / Źródło: tvn24.pl

Czytaj także: