|

Urlopowy plan runął. Nie zawsze ty za to zapłacisz

Co zrobić w przypadku nagłego końca urlopu?
Co zrobić w przypadku nagłego końca urlopu?
Źródło: Shutterstock
Wakacje zaplanowane, walizki spakowane, bilety kupione. W ostatniej chwili przed urlopem dowiadujesz się jednak, że nie wyjedziesz - przez organizatora, linię lotniczą, obowiązki służbowe czy nieprzewidziane okoliczności po twojej stronie. Tak czy siak w grę wchodzą poważne koszty. Kto za to zapłaci? Artykuł dostępny w subskrypcji
Kluczowe fakty:
  • Jeśli to pracodawca odwoła pracownika z urlopu, musi zwrócić mu część wydatków. Inaczej jest w przypadku przesunięcia terminu, nawet jeżeli zatrudniony poniósł już określone koszty.
  • Poza standardowymi polisami pojawiają się ubezpieczenia od rezygnacji z podróży.
  • Uwaga: mają wyłączenia - na przykład choroby niewymagające hospitalizacji często nie są nimi objęte.
  • Jak informuje TVN24+ Rzecznik Finansowy, skargi na ubezpieczenia kosztów rezygnacji są najczęstsze w całej kategorii polis turystycznych. W 2024 roku stanowiły niemal 40 proc. wszystkich zgłoszeń.
  • W przypadku biur podróży liczy się czas - szybka rezygnacja to mniejsze straty dla portfela.

Kto tak naprawdę powinien pokryć koszty niespodziewanej rezygnacji? Czy zawsze jesteśmy skazani na stratę? Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę, by nie przepłacić, i jakie prawa nam przysługują, gdy wakacje nie idą zgodnie z planem.

Czytaj także: