Profil TVN24 w maju był najbardziej angażującym kontem na polskim Facebooku - wynika z raportu autorstwa firmy Sotrender. W ubiegłym miesiącu na naszym koncie odnotowano ponad 1,5 miliona aktywności. W swojej kategorii w czołówce facebookowego rankingu zaangażowania znalazło się kilka programów telewizyjnych TVN.
Firma Sotrender opublikowała raport dotyczący trendów na polskim Facebooku w maju 2022 roku. Wynika z niego, że najbardziej angażującym - czyli tym z największą liczbą aktywności pod postami - kontem na platformie w ubiegłym miesiącu był profil TVN24. Odnotowano na nim 1,53 miliona aktywności, co w raportach firmy rozumiane jest jako komentarze i polubienia oraz posty użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się: znany z krytykowania władzy SokzBuraka (1,28 mln) i humorystyczno-sportowe Ekstraklasa Trolls (1,1 mln).
Oznacza to, że treści, które pojawiają się na facebookowym koncie TVN24, cieszą się ogromnym zainteresowaniem odbiorców, zachęcają do reagowania i wyrażania opinii.
Jeśli chodzi o inne portale informacyjne (które mają najbardziej zaangażowanych fanów), siódme miejsce zajęło konto FAKT24.pl (974 tys.), dziewiąte - profil Goniec.pl (955 tys.). Poza czołową dziesiątką znalazły się: Onet (712 tys.), WP Wiadomości (694 tys.), Gazeta Wyborcza (651 tys.) i tvp.info (605 tys.).
W raporcie przeanalizowano też, kto odwiedza facebookowe profile portali internetowych. Większość użytkowników (65 proc.) to kobiety. Konta o takim charakterze najchętniej śledzą przedstawicielki przedziału wiekowego 35-44 lat (27 proc.). Wśród mężczyzn największy odsetek użytkowników kont portali internetowych stanowią osoby w wieku od 25 do 24 lat (27 proc.).
Programy TVN w czołówce
W ścisłej czołówce w kategorii programów telewizyjnych zostały sklasyfikowane programy emitowane w TVN. Liderem w maju było konto Dzień Dobry TVN, na którym w ubiegłym miesiącu odnotowano prawie 298 tysięcy aktywności. Trzecie miejsce pod tym względem zajął profil Szkła Kontaktowego TVN24 (190 tys.). W pierwszej dziesiątce uplasowały się także Fakty TVN (189 tys.).
Post ToTeraz udostępniany 20 tys. razy
Wśród majowych postów, pod którymi pojawiło się najwięcej reakcji, jest wpis profilu Toteraz z dziesiątego dnia miesiąca. Udostępniono w nim wideo, na którym pokazano najdłuższy most dla pieszych na świecie, znajdujący się w pobliżu granicy polsko-czeskiej. Na post zareagowało 32 603 użytkowników. Udostępniono go aż 20 285 razy.
Do najpopularniejszych w maju postów na polskim Facebooku zalicza się też opublikowana na koncie TVN UWAGA! historia 13-miesięcznego Leona cierpiącego na SMA typu 1.
Najwięcej reakcji zebrały dwa wpisy Roberta Lewandowskiego. Na jeden z nich zareagowało nieco ponad 150 tysięcy użytkowników, na drugi - prawie 300 tysięcy. Ale udostępniono je łącznie niespełna 4 tysiące razy.
Lewandowski liderem polskiego Facebooka
Zdecydowanym liderem polskiego Facebooka pod względem liczby fanów jest Robert Lewandowski, którego profil lubi 23,8 miliona użytkowników. Na drugim miejscu znajduje się inny piłkarz, Łukasz Piszczek (2,4 mln). Podium uzupełnia profil firmy Play (2,17 mln), który minimalnie wyprzedza konto Jakuba Błaszczykowskiego (2,14 mln).
Lewandowskiemu w maju przybyło też najwięcej fanów - 58 tysięcy, co przy jego ogromnych zasięgach było przyrostem na poziomie skromnych 0,2 proc. Za jego plecami w tej kategorii znalazły się profil portalu Goniec.pl (28 tys., wzrost o 3 proc.) oraz konto Positive Marcin (26 tys., wzrost o 8 proc.).
Źródło: Sotrender
Źródło zdjęcia głównego: TVN24