Protest-song w obronie Misia Uszatka ukazał się w internecie. Teledysk do piosenki o tarapatach misia cieszy się dużą popularnością na portalu YouTube.
Spółka „Se-ma-for”, spadkobierczyni państwowej wytwórni filmów animowanych, ma kłopoty. Firma może wylądować na bruku, bo jej siedziba wraz z halami zdjęciowymi została sprzedana. Nowy właściciel rodzinny dom Uszatka, Coralgola i kota Filemona chce przerobić na apartamenty. Firma może wynajmować pomieszczenia tylko do września.
Widmo eksmisji zmobilizowało młodych artystów związanych z wytwórnią do działania. Postanowili nakręcić teledysk. Jego bohaterem jest najsłynniejszy "produkt" Se-Ma-Fora - Miś Uszatek. "Gdy pora na dobranoc, bo już księżyc świeci, powinien do dzieci przychodzić, a on przerażony włóczy się nocą po mieście Łodzi, co niebezpiecznym jest wielce, smutne ucho ma, przyklapnięte" - śpiewa w refrenie raper Elektryczny Węgorz.
Na teledysku kręconym podczas Święta Łodzi, mieszkańcy miasta protestują przeciw eksmisji, opowiadają o skojarzeniach, jakie wywołuje w nich legendarny Miś. - To była porządna bajka, a nie to, co teraz, te ohydztwa! - słyszymy.
Zdjęcia do teledysku trwały dwa dni. Montaż - jedną noc. Klip miał premierę pod koniec czerwca w Filharmonii Łódzkiej, podczas konferencji prasowej dotyczącej festiwalu "Kolory Polski" (w sierpniu w FŁ premierę będzie miał film "Świteź" z muzyką graną na żywo przez filharmoników).
Radni podjęli uchwałę, w której zobowiązali prezydenta do zajęcia się sprawą wytwórni i pomocy w znalezieniu lokalizacji. Se-Ma-For chciałby przenieść się do starej elektrociepłowni EC-1, gdzie David Lynch i Marek Żydowicz tworzą Centrum Kultury Fundacji Sztuki Świata. Hala ma odpowiednie rozmiary i jest w dobrym stanie. Można wchodzić i kręcić.
A co, jeśli wizja eksmisji Uszatka nie zrobi wrażenia w magistracie? Pracownicy "Se-ma-foru" zastanawiają się nad przeprowadzką do pustych hal fabrycznych w Pabianicach, myślą także o Nowym Mieście nad Pilicą.
Tarapaty Uszatka i "Se-ma-fora" dziwią, bo mimo, że pluszak osiągnął już wiek Abrahama cieszy się coraz większą popularnością od Wielkiej Brytanii po Japonię. Japończycy chcą współprodukować film kinowy o Misiu Uszatku. Kolejne telewizje na świecie kupują tę dobranockę, a Miś przeżywa falę popularności w internecie.
Źródło: gazeta.pl, rmffm
Źródło zdjęcia głównego: YouTube