Resort finansów winą za błędne wyliczenia obarcza Ministerstwo Transportu, a te odsyła do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, bo to oni kalkulowali prognozy na podstawie rosnącej liczby urządzeń.
- Od 2011 roku bazowaliśmy jedynie na 75 urządzeniach przejętych od policji, które wykorzystywaliśmy w kilkuset fotoradarowych puszkach. Ale od sierpnia 2012 roku zaczęliśmy dodatkowo instalować kolejne 300 stacjonarnych fotoradarów. Ostatnie z nich zostały zainstalowane pod koniec września tego roku – tłumaczy Alvin Gajadhur, rzecznik GITD.
Problem w tym, że choć urządzeń jest więcej, to mocno spadła liczba robionych przez nie zdjęć. - Jeszcze rok, półtora roku temu średnio jeden fotoradar wykonywał ich ponad 60 na dobę, a dziś około 20. Ewidentnie kierowcy częściej zdejmują nogę z gazu - mówi Gajadhur.
Autor: mn//kdj / Źródło: PAP, "Metro"
Źródło zdjęcia głównego: tvn24