"Oto najbardziej urocza na świecie reklama śmierci"

Kampania nosi tytuł "Life is Endless" ("Życie jest nieskończone")
Kampania nosi tytuł "Life is Endless" ("Życie jest nieskończone")
Źródło: I & S BBDO
Ludzki szkielet o rozmiarze dorosłego mężczyzny wykonany z płatków kolorowych kwiatów na białym tle - to reklama japońskiego domu pogrzebowego, która najpierw zachwyciła jury prestiżowych konkursów, a teraz jest sensacją internetu. Kampania "Life is Endless" ("Życie jest nieskończone") ma nie tylko przełamać tabu śmierci, ale pokazać, że pogrzeb to szansa na ciepłe i jasne wspomnienia.

- Trzęsienie ziemi i tsunami miały traumatyczny wpływ na Japonię. Problematyka życia i śmierci, nadziei i rozpaczy, piękna i tragedii stały się zbyt realną częścią codziennego życia. Zastanawiałam się więc, jak pokazać rolę pamięci o zmarłych i sprowokować do myślenia o tym, by doceniać piękno życia - tak Mari Nishimura tłumaczy swój pomysł na kampanię "Life is Endless" ("Życie jest nieskończone").

Autorka znalazła inspirację dla plakatu na pogrzebie własnego ojca
Autorka znalazła inspirację dla plakatu na pogrzebie własnego ojca
Źródło: I & S BBDO

Inspiracją dla plakatu było prywatne doświadczenie ze śmiercią - Japonka podczas katastrofy przed dwoma laty straciła ojca i "głębokie uczucia w trakcie pogrzebu" podsunęły jej pomysł, by uroczystość nie kojarzyła się tylko z czernią i bólem.

- Chciałam przełamać tabu śmierci i dla domu pogrzebowego Nishinihon Tenrei, w salonie którego załatwiałam wówczas formalności, postanowiłam zrobić coś, co rzuci wyzwanie schematom - wspomina.

Uznała, że śmierć nie musi kojarzyć się tylko z cierpieniem i smutkiem, ale może wywoływać pozytywne uczucia
Uznała, że śmierć nie musi kojarzyć się tylko z cierpieniem i smutkiem, ale może wywoływać pozytywne uczucia
Źródło: I & S BBDO

Kościotrup z bratków, róż i paproci

Nishimura, która na co dzień jest dyrektorem kreatywnym w tokijskiej agencji reklamowej I&S BBDO, zaproponowała firmie pogrzebowej niekonwencjonalną reklamę. To ludzki szkielet o rozmiarze dorosłego mężczyzny w naturalnej skali i wykonany z płatków kolorowych kwiatów i listków na białym tle. Czaszka, klatka piersiowa i żebra, piszczele i śródstopie oraz inne elementy kośćca zrobione są m.in. z bratków, małych słoneczników, róż i paproci.

Barwny kolaż ma do odegrania nie tylko rolę estetyczną. - Jeśli pogrzeb jest okazją, aby pokazać swoją wdzięczność tym, których zostawiasz, chcesz, by był kolorowy, a nie monochromatyczny i ponury - zapewnia autorka plakatu, która wierzy, że pochówek może wywoływać pozytywne uczucia.

Niedawno kampania wygrała One Design Show Merit Award, a kilka dni wcześniej nagrodzono ją Oscarem świata reklamy - Clio Awards 2013
Niedawno kampania wygrała One Design Show Merit Award, a kilka dni wcześniej nagrodzono ją Oscarem świata reklamy - Clio Awards 2013
Źródło: I & S BBDO

- Śmierć to nie tylko komunikat zmarłego dla ukochanych osób, które zostawił, czyli: "Przepraszam". To także szansa na ciepłe, kolorowe i jasne wspomnienia - mówi.

Najpierw sensacja branżowych konkursów, teraz internetu

"Life is Endless" nie tylko spodobało się szefom zakładu Nishinihon Tenrei, który powiesił plakat w swojej siedzibie, ale także jurorom prestiżowych konkursów reklamowej branży. Niedawno kampania wygrała One Design Show Merit Award, a kilka dni wcześniej nagrodzono ją Oscarem świata reklamy - Clio Awards 2013.

Teraz jest sensacją internetu i na wielu blogach, serwisach społecznościowych i stronach internetowych mediów pokazywana jest jako "najbardziej urocza na świecie reklama śmierci".

Reklama to szkielet o rozmiarze dorosłego mężczyzny w naturalnej skali, wykonany z płatków kolorowych kwiatów i listków
Reklama to szkielet o rozmiarze dorosłego mężczyzny w naturalnej skali, wykonany z płatków kolorowych kwiatów i listków
Źródło: I & S BBDO

Autor: am\mtom\k / Źródło: Fast Company

Czytaj także: