"Barbie" weszła na ekrany kin - zarówno w Polsce, jak i na całym świecie - w piątek, 21 lipca. Film od początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem widzów. Jak podało w komunikacie Warner Bros. Discovery, w samych Stanach Zjednoczonych w ciągu pierwszego weekendu po premierze dzieło Grety Gerwig zarobiło 155 milionów dolarów. W skali globalnej, według magazynu "Variety", weekendowy zysk wyniósł 337 milionów dolarów. Do tej pory, czyli w trakcie niespełna dwóch tygodni od premiery, globalnie "Barbie" zarobiła już ponad 750 milionów dolarów.
Wspomniane wcześniej 337 milionów to rekord weekendu otwarcia w USA w 2023 roku. Poprzedni należał do "Super Mario Bros. Film" (146,4 mln dolarów). Zarobione w ciągu jednego weekendu 155 milionów dolarów to również najlepsze otwarcie w historii filmów wyreżyserowanych przez kobietę.
Magazyn "Variety" zwraca uwagę na jeszcze jeden rekord ustanowiony przez "Barbie". Tylko w poniedziałek, 24 lipca, produkcja z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych zarobiła w USA aż 26 milionów dolarów. Żaden inny film wytwórni Warner Bros. nie osiągnął nigdy większego zysku w tym dniu tygodnia. Wcześniej rekord należał do "Mrocznego Rycerza". Wypuszczony do kin w 2008 roku film Nolana w pierwszy poniedziałek po premierze osiągnął 24,6 miliona.
"Barbie" przebiła też inny rekordowy wynik "Mrocznego Rycerza". Film z serii o "Batmanie" w 2008 roku zarobił 75,2 mln dolarów w trakcie drugiego weekendu po premierze. Przez 15 lat był to najlepszy wynik produkcji Warner Bros. Teraz "Barbie" podczas swojego drugiego weekendu w kinach przyniosła wytwórni aż 93 miliony dolarów.
ZOBACZ TEŻ: W Chinach rozgorzała dyskusja o "Barbie". "Kobiety mają za dużą władzę, czego jeszcze chcą?"
"Barbenheimer" robi furorę
Niebywały wynik osiągnął też "Oppenheimer" Christophera Nolana, który powstał w Universal Pictures. Jak podaje "Variety", zarobił on w pierwszy weekend 80,5 mln dolarów w USA i Kanadzie, a jeszcze niedawno wydawało się, że będzie to około 40 mln dolarów.
Amerykańskie media okrzyknęły sukces obu filmów fenomenem. Od tygodni w mediach społecznościowych istniał i rozszerzał się największy fenomen popkulturowy związany z kinem w ostatnich latach - trend nazwany "Barbenheimer" (z połączenia tytułów filmów).
"Barbie" to produkcja Warner Bros. Discovery, właściciela TVN24.
ZOBACZ TEŻ: Playboy, muzyk i policjant. Pięć świetnych ról Ryana Goslinga
Autorka/Autor: kgo//az
Źródło: "Variety", tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Warner Bros. Pictures