"Dzieci są stęsknione za rówieśnikami". Najmłodsi uczniowie wracają do szkół

nauczyciel szkola klasa shutterstock_303888209
Uczniowie rozpoczynają naukę hybrydową
Źródło: TVN24

Najmłodsi uczniowie rozpoczynają naukę hybrydową. Część zajęć będzie odbywać się w szkole, a część zdalnie. O to, jak przebiega ten częściowy powrót do szkół, zapytaliśmy dyrektorkę jednej z krakowskich podstawówek.

Nowy tryb wszedł w życie w poniedziałek. - Razem z częścią rady ustaliłam zasadę tego naprzemiennego przychodzenia dzieci do szkoły. W tym tygodniu przychodzą trzy klasy i w następnym tygodniu także przychodzą trzy klasy. Czy taki sposób będzie dobry, sprawdzimy – mówi Ewa Donhoffner, dyrektorka szkoły podstawowej nr 105 w Krakowie.

- Myślę, że dzieci są bardzo stęsknione za byciem z rówieśnikami, jak również za wyjściem z domu – zauważa nasza rozmówczyni.

Dyrektorka zaznacza, że szkoła nie została uprzedzona o zmianie. - Kilkakrotnie pytałam, czy nie będzie nauczania hybrydowego, ale nie uzyskałam żadnych informacji – powiedziała.

Donhoffner podkreśla też, że pomieszczenia w szkole są starannie dezynfekowane, a uczniom jest mierzona temperatura. – Dzieciaki wchodzą do szkoły w maseczkach, natomiast kiedy usiądą w ławce, maseczki ściągają i zakładają je, kiedy nauczyciel do nich podchodzi. Na przerwach także noszą maseczki – wylicza.

OGLĄDAJ NA ŻYWO W TVN24 GO

Nauczanie hybrydowe

W poniedziałek weszła w życie nowelizacja rozporządzenia ministra edukacji i nauki w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Zgodnie z nowelą od 26 kwietnia lekcje w systemie hybrydowym w klasach I-III w szkołach podstawowych będą mieli uczniowie w 11 województwach: zachodniopomorskim, pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim, małopolskim.

Tzw. system hybrydowy ma polegać na prowadzeniu zajęć w taki sposób, że nie więcej niż 50 proc. uczniów klas I–III szkoły podstawowej realizuje zajęcia w szkole oraz co najmniej 50 proc. uczniów realizuje zajęcia zdalnie. Dyrektor szkoły podstawowej ustala harmonogram prowadzenia zajęć zgodnie z tym podziałem, biorąc pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia.

W szkole podstawowej prowadzona ma być również opieka świetlicowa dla uczniów, którzy uczą się stacjonarnie. Będzie ona organizowana na wniosek rodziców.

W pozostałych pięciu województwach: dolnośląskim, łódzkim, opolskim, śląskim i wielkopolskim uczniowie klas I-III szkół podstawowych nadal będą uczyć się zdalnie.

Czytaj także: