Torebka inspirowana "miłością życia" Chanel. Boy zagrozi kultowej 2.55?

 
Kolekcja "Boy" trafi do sklepów we wrześniu
Źródło: Chanel

Dom mody Chanel przygotował nowy model torebki, który ma pobić popularnością najbardziej kultowy projekt - 2.55. Nowa kolekcja nazywa się "Boy". - Coco Chanel inspirowała się męską bielizną szyjąc sukienki. Pierwszą rzecz wyciągnęła z szafy Boya Capela, który był miłością jej życia. Dlatego torebki dostały nazwę na jego cześć - opowiada Karl Lagerfeld, projektant paryskiego domu mody.

Nowy model torebek ma swoje korzenie w ulubionym po krawiectwie zajęciu Coco Chanel, założycielki domu mody Chanel - w polowaniach. Kolekcja w stylu androgynicznym inspirowana jest stylem toreb, w których myśliwi - i sama Coco - nosili naboje do strzelb.

- Coco była kobietą wyprzedzającą swoje czasy. Do dziś inspiruje - tłumaczy pomysł na nową kolekcję torebek Karl Lagerfeld, który dyrektorem kreatywnym w domu mody Chanel został w latach 80-tych.

Kolekcję "Boy" inspirowały torby myśliwych, w których trzymali naboje (fot. Chanel)
Kolekcję "Boy" inspirowały torby myśliwych, w których trzymali naboje (fot. Chanel)

To będzie klasyk?

Nowe torebki uszyte są ze skóry cielęcej w czterech kolorach (czerwonym, szarym, czarnym i kości słoniowej) i w różnych kształtach. Logo marki mają wytłoczone na dnie, dołączony jest złoty łańcuch w roli paska. Noszą nazwę "Boy", na cześć największej miłości projektantki: Boya Capela. - Coco Chanel miała prosty, chłopięcy styl, który miał uczynić ją istotą równą mężczyźnie. Pierwsza ścięła włosy, a szyjąc sukienki inspirowała się męską bielizną. Pierwszą rzecz wyciągnęła z szafy Boya - opowiada Lagerfeld.

Bogaty Brytyjczyk - Arthur "Boy" Capel był najważniejszym mężczyzną w życiu Chanel. To on pomógł jej otworzyć w Paryżu niewielką pracownię krawiecką przy ulicy Cambon pod numerem 31. Ten sklep do dziś jest wizytówką domu mody.

Ceny torebki "Boy" to 2,5-4,3 tys. dolarów (fot. Chanel)
Ceny torebki "Boy" to 2,5-4,3 tys. dolarów (fot. Chanel)

Torebki z kolekcji "Boy" pojawią się na rynku we wrześniu, są częścią kolekcji na jesień-zimę 2011-12. Będą dostępne w cenach 2,5-4,3 tys. dolarów. Mają zagrozić najbardziej kultowemu projektowi - 2.55. Pikowany model od 56 lat jest najpopularniejszą torebką na świecie.

- Gdy Chanel wprowadza na rynek zupełnie nową torebkę, możesz być prawie pewien, że to natychmiast będzie klasyk - zawyrokował "Vogue".

Najpopularniejsza torebka świata

W każdej kolekcji Chanel znajdują się nowe wersje torebki 2.55. Robi się ją z różnych rodzajów skór, futra, jedwabiu, dżinsu i innych materiałów. Zawsze w środku jest mała, ukryta kieszonka, na wzór tej, w której Coco podobno trzymała listy miłosne od swoich kochanków.

Model 2.55 to od 56 lat najpopularniejsza torebka na świecie (fot. Chanel)
Model 2.55 to od 56 lat najpopularniejsza torebka na świecie (fot. Chanel)

Projekt nazwany 2.55 zawdzięcza swą nazwę dniu, w którym powstał – był to luty 1955 roku. Torebka została uznana za przełomową ze względu na metalowy łańcuszek umożliwiający kobietom noszenie jej na ramieniu. Wcześniejsze projekty noszone były w dłoni. Coco Chanel uznała, iż stylowe panie często bywające w towarzystwie, mają już dość trzymania w jednym ręku kieliszka z szampanem, w drugim zaś torebki. Zrobiła furorę.

Wśród wielbicielek modelu 2.55 są m.in. Emily Watson, Kate Moss, Kirsten Dunst, Jessica Alba, Sienna Miller i Doda.

Źródło: tvn24.pl

Czytaj także: