Indyjskie komórki rozbrzmiewają piosenką o... prezerwatywie. Melodia ze słowami "condom, condom" to element najnowszej kampanii społecznej mającej uświadomić Hindusom ryzyko zakażenia wirusem HIV. Komórkowy dzwonek bije rekordy popularności.
Dzwonek "condom a capella" stał się lokalnym hitem razem z towarzyszącą mu reklamą telewizyjną. Ta kampania społeczna ma uświadomić ryzyko zakażenia się wirusem HIV. Ściągalność dzwonka sięgnęła już blisko 270 milionów użytkowników, choć w sieci dostępny jest dopiero od miesiąca. Słowo "condom" śpiewane jest w różnych tonacjach przez popularny indyjski duet Rupert Fernandes i Vijay Prakash.
Prezerwatywa jak zdrowa żywność
Kampania została przygotowana przez światowy serwis BBC. - Chcieliśmy stworzyć pewien rodzaj bodźca, który sprawiłby, że ludzie zaczęliby o tym rozmawiać, a prezerwatywy dzięki temu straciły by status tematu tabu - tłumaczy Yvonne MacPherson, dyrektor BBC w Indiach. - Chcemy aby prezerwatywy były postrzegane jak każdy zdrowy produkt - dodaje.
Hindusi wciąż za mało wiedzą o HIV
Najnowsze dane dotyczące nosicieli wirusa HIV żyjących w Indiach mówią o milionach osób. Tylko połowa z ludzi narażonych na ryzyko, jak na przykład prostytutki, ma dostęp do środków zapobiegających zakażeniu.
To jest wciąż temat tabu, dlatego ostatnio edukacja seksualna mająca na celu prewencję HIV i AIDS jest jednym z najważniejszych tematów w indyjskich szkołach. Badania przeprowadzone przez fundacje UNAIDS wskazują, że zaledwie jedna trzecia ankietowanej młodzieży wie, jak zapobiegać zakażeniu wirusem HIV.
Źródło: Reuters