Prezerwatywa w komórce

Indyjskie komórki rozbrzmiewają piosenką o... prezerwatywie. Melodia ze słowami "condom, condom" to element najnowszej kampanii społecznej mającej uświadomić Hindusom ryzyko zakażenia wirusem HIV. Komórkowy dzwonek bije rekordy popularności.

Dzwonek "condom a capella" stał się lokalnym hitem razem z towarzyszącą mu reklamą telewizyjną. Ta kampania społeczna ma uświadomić ryzyko zakażenia się wirusem HIV. Ściągalność dzwonka sięgnęła już blisko 270 milionów użytkowników, choć w sieci dostępny jest dopiero od miesiąca. Słowo "condom" śpiewane jest w różnych tonacjach przez popularny indyjski duet Rupert Fernandes i Vijay Prakash.

Prezerwatywa jak zdrowa żywność

Kampania została przygotowana przez światowy serwis BBC. - Chcieliśmy stworzyć pewien rodzaj bodźca, który sprawiłby, że ludzie zaczęliby o tym rozmawiać, a prezerwatywy dzięki temu straciły by status tematu tabu - tłumaczy Yvonne MacPherson, dyrektor BBC w Indiach. - Chcemy aby prezerwatywy były postrzegane jak każdy zdrowy produkt - dodaje.

Hindusi wciąż za mało wiedzą o HIV

Najnowsze dane dotyczące nosicieli wirusa HIV żyjących w Indiach mówią o milionach osób. Tylko połowa z ludzi narażonych na ryzyko, jak na przykład prostytutki, ma dostęp do środków zapobiegających zakażeniu.

To jest wciąż temat tabu, dlatego ostatnio edukacja seksualna mająca na celu prewencję HIV i AIDS jest jednym z najważniejszych tematów w indyjskich szkołach. Badania przeprowadzone przez fundacje UNAIDS wskazują, że zaledwie jedna trzecia ankietowanej młodzieży wie, jak zapobiegać zakażeniu wirusem HIV.

Źródło: Reuters

Czytaj także: