Kanadyjskie miasto Regina przeprosiło za niefortunną kampanię promocyjną. Krytycy twierdzą, że nowe hasła, które miały przyciągnąć do miejscowości turystów, "są mizoginistyczne i uprzedmiotawiają kobiety".
Organizacja zajmująca się promocją kanadyjskiego miasta Regina przeprosiła za kontrowersyjną kampanię marketingową, która miała na celu przyciągnięcie turystów. Jak zauważa BBC, niektórzy mieszkańcy uznali, że kampania jest niedojrzała i umniejsza znaczenie kobiet. Kontrowersje wzbudziły głównie dwa hasła.
Kontrowersyjna kampania miasta Regina
Organizacja odpowiedzialna za promocję miasta do niedawna nosiła nazwę "Tourism Regina", ale w ramach zmiany strategii promocyjnej w zeszłym tygodniu zmieniła nazwę na "Experience Regina". Tym samym nawiązała do piosenki o tym samym tytule, która kilka lat temu zyskała ogromy rozgłos po tym, jak zagrano ją w "The Tonight Show", programie telewizyjnym Jimmy'ego Fallona. Jak wyjaśnia kanadyjska stacja CBC, ze względu na podobne brzmienie słów "Regina" oraz "wagina" piosenka wywołała śmiech wśród publiczności.
W ramach nowej kampanii promocyjnej organizacja "Experience Regina" przedstawiła też nowe slogany, które miały zachęcić turystów do przyjazdu do miasta. Jedno z nich brzmiało "Show us your Regina" ("Pokaż nam swoją Reginę"), a drugie "The city that rhymes with fun" ("Miasto, które rymuje się z zabawą"). Oba hasła, z racji wspomnianego skojarzenia, zostały jednak negatywnie odebrane przez społeczność miejską.
"Hasła związane z kampanią są mizoginistyczne i uprzedmiotawiają kobiece ciała (...). Czy chcemy, aby mężczyźni napastowali kobiety w barach, krzycząc 'pokaż nam swoją Reginę?'" - napisała w poniedziałek na Facebooku miejska radna Cheryl Stadnichuk. "W naszym mieście mamy niezwykle wysokie wskaźniki przemocy w relacjach partnerskich i napaści seksualnych. Jako społeczeństwo mamy obowiązek uczyć chłopców i mężczyzn o tym, czym jest zgoda. Te slogany robią coś zupełnie odwrotnego" - dodała.
Miasto Regina przeprasza za niefortunną kampanię
W oświadczeniu zamieszczonym na Facebooku w niedzielę dyrektor Experience Regina Tim Reid przeprosił za "negatywny wpływ", jaki organizacja wywarła zmieniając strategię marketingową i publikując nowe hasła. "Stało się jasne, że nie spełniliśmy oczekiwań naszej wspaniałej społeczności, używając niektórych sloganów. Niezależnie od naszych intencji, wpływ jest ważny i za to przepraszamy" - wskazał.
W kolejnym oświadczeniu, zamieszczonym w poniedziałek, organizacja zapewniła, że usunęła wszelkie treści, które mogłyby zostać uznane za obraźliwe lub nieodpowiednie. Zapewniono także, że w kolejne procesy decyzyjne zostaną zaangażowane bardziej różnorodne grupy interesu, tak aby komunikacja Reginy była inkluzywna i zgodna z wartościami miasta.
Źródło: CBC, BBC
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock