Chiński producent smartfonów firma Xiaomi goni konkurencję. Poinformowała właśnie, że w minionym roku sprzedała ponad 61 mln smartfonów. Producent, który niedawno został okrzyknięty najcenniejszym start-upem technologicznym na świecie, potroił tym samym sprzedaż z 2013 roku.
W 2013 roku klienci kupili 18,7 mln egzemplarzy urządzeń od Xiaomi.
Coraz lepiej
Prezes i założyciel firmy Lei Jun poinformował, że w 2014 roku producent podwoił przychody ze sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem. Wyniosły one 11,97 mld dolarów. Sama firma nie podaje jednak żadnych szczegółów na temat rentowności. "W 2015 roku na rynku będzie jeszcze mocniejsza konkurencja. Dlatego jeszcze w tym miesiącu zaprezentujemy nasz kolejny sztandarowy produkt" - napisał na firmowym blogu Lei Jun.
Najcenniejszy start-up
Kilka dni temu firma Xiaomi została ogłoszona najbardziej wartościowym technologicznym start-upem. Podczas ostatniej wyceny firma zatrzymała się na 45 mld dolarów, przekraczając wartość Ubera, który wyceniany jest na 40 mld dolarów. Wśród inwestorów Xiaomi są takie fundusze jak All-Stars Investment, DST Global, Hopu Investment Management, Yunfeng Capital i GIC.
Szybki rozwój
Xiaomi specjalizuje w projektowaniu, tworzeniu i sprzedaży elektroniki użytkowej, w tym głównie smartfonów. Firma powstała w 2010 roku.
Autor: msz/mn / Źródło: Wall Street Journal