Usterka oprogramowania w iPadach spowodowała, że uziemione zostały samoloty linii lotniczych American Airlines.
Linie lotnicze potwierdziły wystąpienie problemu we wtorek wieczorem, informuje CNN Money.
Przeprosiny
Problemem, który uziemił samoloty, okazał się błąd z mapami cyfrowymi używanymi przez pilotów w kokpitach. - W przypadku niektórych lotów wystąpił problem z aplikacją na iPada - poinformowało w oświadczeniu American Airlines. "W niektórych przypadkach, samolot musiał wracać do gate'u, aby uzyskać dostęp do połączenia WiFi, by naprawić problem". Rzeczniczka amerykańskich linii lotniczych Andrea Huguely powiedziała, że problem dotyczył "więcej niż kilkudziesięciu lotów". W oświadczeniu American Airlines przeprosił swoich klientów za usterkę. Jednocześnie poinformowały, że pracują "nad tym, by pasażerowie mogli możliwie najszybciej dotrzeć do miejsca docelowego”.
Duże oszczędności
Jak informuje CNN, nadal nie jest jednak jasne, po której ze stron leży wina - czy po stronie przewoźnika, czy producenta iPadów - Apple. W 2013 roku, American Airlines stały się pierwszą linią lotniczą, której piloci zaczęli korzystać wyłącznie z iPadów podczas nawigacji oraz planowania lotu. Linie lotnicze w ten sposób znacznie zmniejszyły nadmiar wykorzystywanego papieru. Linia lotnicza szacuje, że wdrożony program daje firmie oszczędności w wysokości ponad 1,5 mln litrów paliwa rocznie. W sumie 8 tys. iPadów zastąpiło 24 mln stron dokumentów.
Autor: mb / Źródło: CNN Money
Źródło zdjęcia głównego: AA.com