Zainteresowani mają zgłaszać się do organu zarządzającego kolejami w Czechach do 4 grudnia.
Studium ma być gotowe w ciągu półtora roku od podpisania umowy. Dokument nie przesądza o podjęciu inwestycji, ale najczęściej jest do niej pierwszym krokiem.
Rezygnacja z innego połączenia
Internetowy portal "Ekonomicky dennik", który omawia rozpisany przetarg, zwrócił uwagę, że oznacza on rezygnację z innego planowanego wcześniej połączenia z Wrocławiem - przez Liberec na północy Czech.
Linia, którą Sprava Żeleznic jest zainteresowana, prowadziłaby wzdłuż istniejącej autostrady D11 z Pragi do Hradce Kralove. Później kierowałaby się w stronę miejscowości Chlumec nad Cidliną i dalej na północ w stronę polskiej granicy.
Czesi planują początek budowy VRT, która łącznie na terenie kraju ma mieć około 600 km długości, w 2025 r.
Autorka/Autor: mp/ToL
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock