- Nawet jeśli masz długoterminową wizję, musisz szybko się dostosowywać. Działać odważnie teraz, w krótkim okresie, ponieważ w przeciwnym razie zostaniesz pominięty, zostaniesz w tyle - mówiła podczas panelu w ramach Impact Bukareszt 2024 Dorota Żurkowska, Group Senior Vice President Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce.
W trakcie jednego z paneli dyskusyjnych podczas Impact Bukareszt 2024 - pierwszej międzynarodowej edycji Impactu - poruszono kwestię otwartości na zmiany w biznesie, technologię oraz sposoby radzenia sobie z kryzysami.
Dorota Żurkowska, Group Senior Vice President Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce, zwróciła uwagę, że podstawą we wprowadzaniu zmian jest zaufanie.
- Jest jeden ważny element dla nas, dla ludzi, którzy prowadzą firmy lub zespoły. To zaufanie. Możemy tworzyć środowisko, dzielić się wartościami (...), ale mając zaufanie, będzie o wiele łatwiej iść ze zmianą - zauważyła Żurkowska.
- Dla nas, jako liderów i menadżerów, ważne jest, aby iść z zespołem lub sprawić, aby te zespoły przeszły przez zmiany, wyzwania, każdą sytuację. Nie chodzi o mówienie, ale o odpowiednie działanie i bycie wzorem do naśladowania - dodała.
Żurkowska podkreśliła, że biznesowi i zmianom towarzyszą często obawy. Jak dodała, w przełamaniu tego pomóc może budowa zaufania oraz umiejętność wyjaśnienia celu wdrażania innowacji.
Do tych słów nawiązał Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Europę Południowo-Wschodnią w Mastercard, przypominając o momencie wdrażania płatności zbliżeniowych w Polsce.
- Wiedzieliśmy, że (płatności zbliżeniowe - red.) to Święty Graal. Więc łatwo było sprawić, aby zespół dostosował się do koncepcji, do strategii. Nie było żadnego wewnętrznego oporu. Wszyscy byli gotowi, aby to zrobić, ale masz 3 miliardy użytkowników, masz 100 milionów terminali i chcesz to zmienić z dnia na dzień. To bardzo wygodne, bardzo łatwe, ale jest wiele osób, które twierdzą, że jeśli pojedziesz autobusem, ktoś może ukraść wszystkie twoje pieniądze, skanując wszystkie twoje karty za pomocą dużej anteny. Wiesz, że to nieprawda, ale naprawdę musisz się tym zająć. Więc te obawy, jeśli chodzi o technologię, są bardzo silne i poświęcamy dużo czasu, aby przekonać społeczeństwo, że to jest bezpieczne - mówił.
W trakcie panelu Żurkowska zaznaczyła, że ludzie z natury na początku odczuwają strach i brak gotowości na zmianę. - Moment paniki jest bardzo niebezpieczny. Jeśli sprawimy, że ludzie poczują wiarę lub poczują się w jakiś sposób bardziej pewni tego, co robimy, jak działamy, to prawdopodobnie jest to ten magiczny moment, w którym możemy sprawić, że panika zniknie - stwierdziła.
Reagowanie na rzeczywistość
Ciołkowski, mówiąc o kwestii długoterminowego planowania, zwrócił jednocześnie uwagę na konieczność bieżącego dostosowania do zmieniającej się rzeczywistości.
- Ostatnio uczestniczyłem w dyskusji o wspaniałej wizji na temat nowego projektu i rozmawialiśmy o perspektywie długoterminowej. Mówiliśmy, że za 10 lat będziemy bogaci, (projekt) przyniesie ładny zwrot. Widziałem, jak najwyższe kierownictwo naprawdę się z nas śmieje, dodając, by efekty ocenić najpierw po roku, dwóch czy trzech, a potem ewentualnie zmienić kierunek, jeśli to nie działa. Ważne jest zatem dobre planowanie długoterminowe, ale z wysoką zdolnością adaptacji - stwierdził.
- Nawet jeśli masz długoterminową wizję, musisz się szybko dostosowywać - przyznała Dorota Żurkowska. - Trzeba działać odważnie teraz, w krótkim okresie, aby uruchomić streaming, aby uruchomić pierwsze programy, ponieważ w przeciwnym razie zostaniesz pominięty, zostaniesz w tyle. Jeśli masz długoterminowy plan, wszystko gotowe, powiedziane i zrobione, ale nagle coś się wydarzy, należy działać zwinnie - stwierdziła.
Impact Bukareszt 2024
W środę, 23 października, ruszyła pierwsza edycja Impact Bukareszt, jednego z najważniejszych wydarzeń gospodarczo-technologicznych bieżącego roku. Podczas wydarzenia eksperci ze świata biznesu oraz polityki dzielą się zdobytą wiedzą, omawiają wydarzenia, a także przedstawiają rozwiązania, definiujące przyszłość gospodarki Rumunii, ale też całej Europy Środkowo-Wschodniej.
Według przewidywań impreza w Bukareszcie zgromadzi 200 prelegentów z całego świata, 300 największych i najważniejszy firm w regionie, 100 przedstawicieli lokalnych i międzynarodowych mediów oraz przeszło 1000 uczestników.
Impact to polska impreza mająca już status europejskiej marki. W przyszłym roku w Poznaniu odbędzie się jego 10. edycja.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Impact Bucharest 2024