McDonald's w swoich restauracjach w Niemczech do obsługi klientów zatrudni kelnerów. To tylko jedna z kilku nowości, którą oferuje największa sięć fast-foodów na świecie, pod rządami nowego prezesa Steve'a Easterbrook'a.
McDonald's cały czas testuje nowe rozwiązania, w tym cyfrowy punkt obsługi klientów, czy niestandardowe produkty dostosowane do lokalnych rynków. Teraz pójdzie jeszcze dalej i zatrudni w swoich restauracjach kelnerów - informuje Reuters.
Kluczowe rynki
McDonald's dąży w ten sposób do ożywienia swojej sprzedaży, notującej w ostatnim czasie duże spadki. Dodatkowo, chce także wzmocnić swoją pozycję rynkową w rywalizacji ze stale rozwijąjącymi się sieciami Chipotle Mexican Grill, czy Burger King. Innowacyjne pomysły zostały zapowiedziane przez nowego prezesa Steve'a Easterbrook'a na lotnisku we Frankfurcie, gdzie znajduje się punkt McDonalda, obsługującego rocznie ponad milion klientów.
Zamówień w tej restauracji klienci mogą od teraz dokonać przy udziale kelnera, który zapisuje je na tablecie, bądź w znanych już wcześniej formach - przy ladzie lub za pośrednictwem cyfrowego punktu obsługi.
Przedstawiciele McDonald's jako kluczowe rynki zidentyfikowali właśnie Niemcy, a także Japonię, Australię oraz Stany Zjednoczone. I to tam w pierwszej kolejności maja być wprowadzane zmiany. Firma planuje m.in. rozszerzyć program pozwalający na skomponowanie własnego burgera, znany pod nazwą "Stwórz swój smak", a dodatkowo w przyszłym miesiącu w San Diego rozpocznie się testowanie sprzedaży przez cały dzień zestawu śniadaniowego.
Już wcześniej, Easterbrook zapowiedział także, że w sieciach restauracji będzie oferowane mięso kurczaków, które nie były faszerowane antybiotykami.
Słabsze wyniki
Brytyjczyk Steve Easterbrook, jest drugim nieamerykańskim prezesem McDonald's w historii. Swoją funkcję pełni od 1 marca, a jego kluczowym zadaniem jest powstrzymanie spadków sprzedaży w punktach na całym świecie.
Szczególnie słabe wyniki we Francji i Niemczech, w których znajduje się około 1500 restauracji, przyczyniły się do spadku o 1,1 proc. sprzedaży w czwartym kwartale 2014 roku w Europie, w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.
Wielka Brytania, Francja, Rosja i Niemcy w 2013 roku generowały razem 67 proc. europejskich przychodów McDonald's.
Autor: mb//bgr / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: wikipedia.org/CC BY-SA 3.0 | Ezzex