Adidas odczuwa skutki rozstania z Kanye Westem

javorcik
Javorcik o prognozach dla globalnej gospodarki (wypowiedź z maja 2023 roku)
Źródło: TVN24
Adidas odnotował spadek sprzedaży, ale lepsze niż oczekiwano zyski po głośnym rozstaniu z raperem Kanye Westem. Firma sprzedająca odzież sportową stwierdziła, że straty związane z marką butów Yeezy "zaszkodziły" biznesowi, ale wskazała, że część problemów zminimalizowało ożywienie sprzedaży w Chinach - podał portal stacji Sky News.

Adidas podał w marcu, że wciąż nie zdecydował, co zrobić z niesprzedanymi zapasami produktów Yeezy o wartości 442 milionów funtów - to pozostałość po decyzji o rozstaniu się z Westem, obecnie znanym jako Ye, po antysemickich i innych obraźliwych uwagach, które wygłosił w październiku ubiegłego roku - przypomniał brytyjski portal.

Adidas odczuwa skutki rozstania z Kanye Westem

Niemiecka firma podała, że wciąż jest prawdopodobne odnotowanie w tym roku pierwszej rocznej straty od trzech dekad, szacowanej na 612 milionów funtów.

Sprzedaż netto spadła o 1 proc. do 4,6 mld funtów, podczas gdy zysk netto spadł do 52 mln funtów z 384 mln funtów osiągniętych w tym samym okresie ubiegłego roku - podała firma.

Największe problemy ze sprzedażą miały miejsce w Ameryce Północnej, ale Adidas wskazał, że partnerstwa z Bad Bunny, Pharrellem Williamsem i marką Fear of God Jerry'ego Lorenzo pomagają zrekompensować część strat w przychodach Yeezy.

Akcje wzrosły o 8 proc., ponieważ wyniki były znacznie lepsze niż przewidywali analitycy. Eksperci rynkowi wskazywali na oznaki ożywienia w Chinach dla reakcji cen akcji.

Dyrektor naczelny Bjorn Gulden powiedział dziennikarzom, że chociaż Adidas nie podjął jeszcze decyzji w sprawie butów Yeezy, to decyzja jest coraz bliżej.

- Problemy Adidasa sprowadzają się w dużej mierze do zakończenia sprzedaży Yeezy, a sprzedaż z wyłączeniem tej marki wzrosła o 9 procent. Ma również mniej pożądane projekty niż konkurenci, co mogło przełożyć się na odejście od marki wielu dotychczasowych lojalnych klientów - stwierdziła Pippa Stephens, starszy analityk ds. odzieży w GlobalData.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: