Coraz bliżej rozpoczęcia prac nad budową tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wysłała do 14 wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w postępowaniu przetargowym zaproszenia do składania ofert cenowych.
Oznacza to, iż przetarg wkroczył w drugi etap. Na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, który przygotowało Miasto Świnoujście wykonawcy przygotują oferty cenowe, w których określą kwotę za jaką są gotowi zrealizować inwestycję i gwarancję (od 5 do 10 lat).
Podpisanie umowy na realizację tej inwestycji powinno nastąpić na przełomie roku 2017 i 2018, a zakończenie realizacji w grudniu 2021 roku - czytamy. Inwestorem tego zadania jest Miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym GDDKiA.
Poprawa przepustowości
Stała przeprawa w Świnoujściu ma połączyć wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna. Obecnie w komunikacji wykorzystuje się przeprawy promowe, które nie zapewniają jednak odpowiedniej przepustowości, co powoduje długi czas oczekiwania na prom i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne.
Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM.
Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.
Autor: mb/gry / Źródło: tvn24bis.pl, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock