Twitter poinformował na swoim blogu, że wycofuje się ze sprzedaży reklam dla Sputnika i Russia Today (RT). Jak twierdzi firma, decyzja poparta jest wynikami dochodzenia ws. wyborów prezydenckich w USA w 2016 r. i ma na celu ochronę użytkowników.
W swojej notatce Twitter powołuje się na fakt, że wcześniej w 2017 roku amerykańskie służby wywiadowcze określiły działania podejmowane przez RT i Sputnika jako możliwe czynniki wpływu Kremla na wybory prezydenckie z ubiegłego roku. "To nie są działania, których życzymy sobie w naszym serwisie" - pisze firma.
Sprzedaż reklam
Jednocześnie serwis społecznościowy poinformował, że wykluczenie sprzedaży reklam nie dotyczy innych podmiotów, a decyzja o wycofaniu się ze świadczenia usług dla RT i Sputnika jest wynikiem wewnętrznego dochodzenia w firmie oraz doniesień płynących z amerykańskiej administracji.
W notatce na blogu Twittera znajduje się również informacja dotycząca decyzji o przekazaniu całości 1,9 mln dolarów przychodów, które serwis uzyskał z reklam sprzedanych RT od 2011 roku, na badania wpływu Twittera na zaangażowanie obywatelskie i przebieg procesów demokratycznych, w tym wykorzystanie automatyzacji i dezinformację.
Autor: MS / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock