Stacja informacyjna TVN24, należąca do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, była najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w lutym 2024 roku - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje podawane na antenie TVN24 powoływano się prawie 3,8 tysiąca razy.
Instytut Monitorowania Mediów w poniedziałek opublikował wyniki lutowego raportu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Czytamy w nim, że pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów należy do TVN24.
"Stacja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów państwowych, który poinformował w programie 'Kropka nad i' o planach wyłonienia nowego zarządu Orlenu w drodze konkursu" - wskazano.
Czytaj także: Jak zostanie wybrany następca Obajtka? "Zapadła decyzja"
Z badania wynika, że TVN24 z wynikiem 3779 cytowań w lutym br. utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Dla porównania w styczniu było to 5476 cytowań.
W rankingu ogólnym na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska cytowana 3661 razy. Na najniższym stopniu podium jest "Gazeta Wyborcza", która może się pochwalić 3585 wzmiankami.
Biorąc pod uwagę wyłącznie stacje telewizyjne, duży awans, bo aż o cztery pozycje, odnotowała TVN, również należąca do Warner Bros. Discovery. Do informacji stacji odwoływano się 970 razy, co dało piąte miejsce wśród stacji telewizyjnych. "Grzegorz Głuszak, dziennikarz 'Uwagi' i 'Superwizjera', jako pierwszy podał informację o śmierci Tomasza Komendy, który został niesłusznie skazany i spędził 18 lat w więzieniu za zbrodnię, której nie popełnił" - przypomniano.
Czytaj także: Tomasz Komenda nie żyje
O badaniu
Instytut Monitorowania Mediów wyjaśnił, że analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 62 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1-29 lutego 2024 roku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24