TVN24 na czele rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

Stacja informacyjna TVN24, należąca do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, była najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w lutym 2024 roku - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje podawane na antenie TVN24 powoływano się prawie 3,8 tysiąca razy.
TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Instytut Monitorowania Mediów w poniedziałek opublikował wyniki lutowego raportu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Czytamy w nim, że pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów należy do TVN24.

"Stacja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów państwowych, który poinformował w programie 'Kropka nad i' o planach wyłonienia nowego zarządu Orlenu w drodze konkursu" - wskazano.

Czytaj także: Jak zostanie wybrany następca Obajtka? "Zapadła decyzja"

Z badania wynika, że TVN24 z wynikiem 3779 cytowań w lutym br. utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Dla porównania w styczniu było to 5476 cytowań.

W rankingu ogólnym na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska cytowana 3661 razy. Na najniższym stopniu podium jest "Gazeta Wyborcza", która może się pochwalić 3585 wzmiankami.

Aktualnie czytasz: TVN24 na czele rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Biorąc pod uwagę wyłącznie stacje telewizyjne, duży awans, bo aż o cztery pozycje, odnotowała TVN, również należąca do Warner Bros. Discovery. Do informacji stacji odwoływano się 970 razy, co dało piąte miejsce wśród stacji telewizyjnych. "Grzegorz Głuszak, dziennikarz 'Uwagi' i 'Superwizjera', jako pierwszy podał informację o śmierci Tomasza Komendy, który został niesłusznie skazany i spędził 18 lat w więzieniu za zbrodnię, której nie popełnił" - przypomniano.

Czytaj także: Tomasz Komenda nie żyje

Aktualnie czytasz: TVN24 na czele rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu

Instytut Monitorowania Mediów wyjaśnił, że analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 62 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1-29 lutego 2024 roku.

Borys Budka
Dowiedz się więcej:

Borys Budka

Zobacz także: