TVN w czołówce marek najsilniej kojarzonych jako wspierające społeczność LGBT+

LGBT
05.03.2023 | LGBT+ to ludzie, nie ideologia. "Naszym marzeniem jest to, żeby mieć równe prawa"
Źródło: Dominika Ziółkowska | Fakty TVN
Netflix, Google i TVN to trzy marki, które odbiorcy najsilniej kojarzą ze wsparciem dla społeczności LGBT+ - wynika z raportu przeprowadzonego przez agencję komunikacyjną Wavemaker. Firma zbadała również ocenę zaangażowania marek w "sprawy społeczno-polityczne".

Przeprowadzone przez Wavemaker badanie objęło swoim zasięgiem grupę 1500 respondentów powyżej 18. roku życia. Jak z niego wynika, Netflix, Google i TVN to marki, które najsilniej kojarzone są ze wsparciem względem społeczności LGBT+. Kolejno wskazywało na nie 23, 19 oraz 18 procent wszystkich respondentów. Dalej uplasowały się: Facebook, Durex, IKEA, Empik, McDonald's, Nike i "Gazeta Wyborcza" na równi z MTV. Na dalszych miejscach znalazły się: Levi's, Microsoft, HBO, CD Projekt, YES, Lego, BMW, BNP Paribas oraz Ben&Jerry.

Netflix, Google i TVN najsilniej kojarzone jako marki wspierające społeczność LGBT+
Netflix, Google i TVN najsilniej kojarzone jako marki wspierające społeczność LGBT+
Źródło: Wavemaker

ZOBACZ TEŻ: "Zawsze możecie na mnie liczyć". Jak gwiazdy TVN-u okazują wsparcie społeczności LGBTQ+

Pozytywnie nt. wsparcia marek okazywanego dla "praw mniejszości seksualnych" wypowiedziało się 46 procent wszystkich ankietowanych. Grupą, która najsilniej wyraziła swoje poparcie dla wsparcia osób LGBT+, byli respondenci z przedziału wiekowego od 18 do 24 lat. "Za" opowiedziało się aż 54 procent z nich.

W ramach badania poproszono też ankietowanych o ocenę zmiany logotypu na tęczowy w mediach społecznościowych z okazji miesiąca dumy. "Za" opowiedziało się 36,2 procent ankietowanych, przeciw było 19,5 procent, a 44,4 procent przyznało, że jest im to obojętne. Osoby, które wyraziły negatywny stosunek względem takich gestów, poproszono o uzasadnienie swojego zdania. "I o ile 53 proc. z nich (średnio to co dziesiąty badany ogółem) rzeczywiście sprzeciwia się wspieraniu społeczności LGBT, to blisko połowa uważa po prostu, że korporacje jako pracodawcy nie powinni zajmować stanowiska w kwestii orientacji seksualnej, a jedna trzecia badanych uważa, że tęczowe logotypy to tylko chwyt marketingowy" - wyjaśnia Wavemaker.

ZOBACZ TEŻ: "Polskie społeczeństwo jest gotowe na tęczowe rodziny". Czerwiec miesiącem dumy dla osób LGBTQ+

Ocena zmiany logotypu marek na tęczowy
Ocena zmiany logotypu marek na tęczowy
Źródło: Wavemaker

Poparcie wobec zaangażowania marek w "sprawy społeczno-polityczne"

W ramach badania ankietowani zostali również poproszeni o ocenę zaangażowania marek w inne "sprawy społeczno-polityczne". Jak się okazało, najbardziej pozytywnie odnieśli się oni do działań związanych z promowaniem praw dzieci, wspieraniem osób starszych, wolności słowa i ochroną środowiska naturalnego oraz pomocy ubogim.

Ocena zaangażowania marek w sprawy społeczno-polityczne
Ocena zaangażowania marek w sprawy społeczno-polityczne
Źródło: Wavemaker

ZOBACZ TEŻ: Pride Month - miesiąc dumy LGBTQ+. "Wszyscy pukali się w czoło i mówili, że jesteśmy z Marsa. Okazuje się, że zmiany zachodzą dużo szybciej"

Zobacz także: