Ustalenie godzin i systemu pracy - to podstawa przy zatrudnianiu pracowników wykonujących swoje obowiązki poza biurem - pisze "Puls Biznesu".
Jak podaje "Puls Biznesu", praca zdalna coraz częściej nie dotyczy już jedynie freelancerów i osób będących na samozatrudnieniu. Już ponad trzy czwarte dużych firm w Europie oferuje taki model zatrudnienia swoim pracownikom - podaje IDC.
Potrzeba komunikacji
W Polsce wskaźnik ten osiągnął 45 proc. i, jak przewidują eksperci, z roku na rok ma być coraz wyższy. Wynika to przede wszystkim z faktu, że milenialsom oraz powoli wkraczającemu na rynek pracy pokoleniu Y dużo bardziej niż poprzednim generacjom zależy na elastyczności w sferze zawodowej. Jednak podczas tzw. telepracy warto wcześniej ustalić pewne zasady i udogodnienia, które wspomogą efektywność zdalnego pracownika. Przede wszystkim jest to określenie godzin pracy oraz sporządzenie listy działań w taki sposób, aby wskazywała na priorytety. Duże znaczenie ma również dostęp do narzędzi ułatwiających realizację codziennych zadań, a także komunikację z innymi współpracownikami czy przełożonymi.
Praca w "korpo" czy "na swoim"? Debata Młodych w TVN24BiS:
Autor: PMB / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock