O 3,8 procent wzrosły obroty najemców w centrach handlowych w maju 2023 roku w porównaniu z majem 2022 - podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Dodała, że w tym czasie frekwencja wzrosła o 2 procent rok do roku.
Organizacja podała, że obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. W największych galeriach (powyżej 60 tys. m kw. GLA) obroty wzrosły o 2,3 proc. Duże obiekty (40-60 tys. m kw. GLA) notowały wzrosty o 4,9 proc., średnie (20-40 tys. m kw. GLA) o 1,9 proc., a najmniejsze (5-20 tys. m kw. GLA) o 4,9 proc.
Obroty centrów handlowych
W podziale na kategorie, najlepsze wyniki w maju, ze wzrostem o blisko 16 proc., notowała rozrywka, obejmująca kina, kluby fitness, sale zabaw dla dzieci czy kręgielnie.
Ponad 11-procentowy wzrost obrotów miała gastronomia obejmująca strefy gastronomiczne, tzw. food courty, restauracje, kawiarnie, cukiernie czy lodziarnie.
W kategorii moda obroty wzrosły o 2,6 proc. w stosunku do maja 2022 r.
Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, w maju 2023 r. wzrósł o 1,7 proc. w stosunku do maja 2022.
Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 m kw. powierzchni najmu, w maju 2023 r. była o 2 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) zrzesza ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Maltsev Semion / Shutterstock