Od stycznia Martyna Wojciechowska objęła stanowisko dyrektor programowej Travel Channel. Odpowiadać będzie za strategię programową oraz długofalowy rozwój stacji. Należący do Scripps Networks Interactive, kanał Travel Channel dołączył do portfolio Grupy TVN, która odpowiada za jego dystrybucję, sprzedaż reklam i techniczną stronę operacji.
- Trudno wyobrazić sobie lepszą osobę na czele tego kanału. Martyna Wojciechowska to prawdziwa osobowość telewizyjna, ale też prawdziwy podróżnik. Jej wieloletnie doświadczenie na czele redakcji podróżniczych, w połączeniu z jakością TVN, gwarantują sukces. Jestem pewien, że programy na antenie Travel Channel, w tym autorski cykl "Martyna Wojciechowska prezentuje", zapewnią widzom prawdziwe emocje – mówi Maciej Maciejowski, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu i Nowych Mediów, TVN S.A.
Trudno wyobrazić sobie lepszą osobę na czele tego kanału. Martyna Wojciechowska to prawdziwa osobowość telewizyjna, ale też prawdziwy podróżnik. Jej wieloletnie doświadczenie na czele redakcji podróżniczych, w połączeniu z jakością TVN, gwarantują sukces Maciej Maciejowski
Dziennikarka i podróżniczka
Martyna Wojciechowska jest związana z TVN od 1998 roku. Stworzyła najpopularniejszy obecnie program podróżniczy w Polsce – „Kobieta na krańcu świata” (8 sezonów). Od stycznia pojawi się w ramówce Travel Channel, a od września kanał pokaże premierowe odcinki show. Wcześniej Martyna prowadziła inne kultowe formaty, m.in. autorski „Automaniak”, „Big Brother”, „Dzieciaki z klasą” czy podróżniczy „Misja Martyna”. Zmierzyła się także z produkcją filmów dokumentalnych. Zrealizowała przejmujący obraz o tragicznych losach Albinosów w Tanzanii pt. „Ludzie Duchy”. Film został nagrodzony „Złotą Nimfą” na Międzynarodowym Festiwalu w Monte Carlo. Ostatnie 10 lat pełniła obowiązki redaktor naczelnej "National Geographic Polska" i "National Geographic Traveler". Za swoją działalność zawodową była wielokrotnie nagradzana prestiżowymi nagrodami, m.in. została uznana Kobietą Roku 2009, Osobowością Roku 2011 i 2014 oraz Najbardziej Wpływową Kobietą roku 2014 w kategorii Media w rankingu "Gazety Wyborczej". Teraz przyszła kolej na kolejne duże wyzwanie.
Dziś wyruszam w nową, fascynującą podróż. Moje doświadczenia z wypraw oraz w prowadzeniu redakcji podróżniczych przełożę teraz na język telewizyjny jako dyrektor programowa kanału Travel Channel Martyna Wojciechowska
- Dziś wyruszam w nową, fascynującą podróż. Moje doświadczenia z wypraw oraz w prowadzeniu redakcji podróżniczych przełożę teraz na język telewizyjny jako dyrektor programowa kanału Travel Channel. Po 10 latach pełnienia obowiązków redaktor naczelnej magazynu "National Geographic" i "National Geographic Traveler" postanowiłam całkowicie skupić się na produkcji programów i filmów dokumentalnych – mówi Martyna Wojciechowska, dyrektor programowa Travel Channel. - Travel Channel jest jednym z najlepszych kanałów podróżniczych na świecie, teraz stanie się źródłem inspiracji również dla polskich widzów. Chcemy im pokazywać niesamowite miejsca i zachęcić do poznawania różnych kultur. Prace nad nowymi produkcjami już trwają. Na antenie pojawią się jesienią. Zabiorę też widzów na kraniec świata z kolejnym, dziewiątym sezonem mojego programu. Czuję, że to będzie wyjątkowy rok, pełen wyzwań i ciężkiej pracy. I jak przed każdą wyprawą – cieszę się na nowe doświadczenia i spotkania z fascynującymi ludźmi. Podróżowanie to przecież mój żywioł – dodaje Martyna.
Martyna od lat przemierza świat w poszukiwaniu niezwykłych kobiet, ale sama jest równie nietuzinkowa. Ma wiele pasji – od miłości do motoryzacji, przez nurkowanie, po wspinaczkę wysokogórską. Uwielbia też ekstremalne wyzwania. Zdobyła Koronę Ziemi, czyli najwyższe szczyty siedmiu kontynentów, w tym Mount Everest. Jako pierwsza kobieta z Europy Środkowo-Wschodniej ukończyła rajd Dakar. Napisała 11 książek, w tym „Przesunąć Horyzont", „Misja Everest" czy „Kobieta na krańcu świata". Zajmuje się także działalnością charytatywną.
Globalny lider
Travel Channel to wiodący kanał podróżniczy na świecie. Dzięki niemu zarówno wirtualni, jak i aktywni podróżnicy mogą codziennie uciec od rzeczywistości, zasmakować innych kultur, ruszyć na ekscytującą wyprawę i przeżyć epicką przygodę, zaszaleć albo odkrywać nowe światy. Stacja powstała w 1987 roku i obecnie dociera do prawie 160 milionów gospodarstw domowych w USA, Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i regionie Azji i Pacyfiku. Polscy widzowie będą mogli pojechać na krańce świata z Martyną Wojciechowska, zobaczyć cykl „Everest Rescue”, czy wybrać się w „Wyprawę w nieznane – śladami Yeti”. Program „Hotele z lodu” odkrywa wyjątkowe miejsca, które istnieć mogą tylko w bardzo niskiej temperaturze. Dla tych, którzy wolą cieplejsze klimaty, Travel przygotował wizyty w najciekawszych muzealnych obiektach w serii „ Muzealne tajemnice”.
Kanał Travel Channel pochodzi z biblioteki Scripps Networks Interactive (SNI). To jeden z czołowych producentów i dostawców atrakcyjnych treści lifestyle’owych, dotyczących tematyki wnętrz, kulinariów i podróży, na potrzeby telewizji, Internetu i nowych platform medialnych. Portfolio SNI obejmuje popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel i Great American Country, które co miesiąc angażują łącznie ponad 190 milionów widzów w samych Stanach Zjednoczonych. Na rynku międzynarodowym firma działa poprzez: TVN, wiodącą grupę medialną w Polsce, UKTV, niezależną, komercyjną spółkę joint venture prowadzoną razem z BBC Worldwide, Asian Food Channel, pierwszą ponadregionalną i specjalizującą się w tematyce kulinarnej stację telewizyjną w Azji oraz kanał lifestyle'owy Fine Living Network. Kanały i serwisy internetowe należące do SNI docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Siedziba główna Scripps Networks Interactive mieści się w Knoxville w stanie Tennessee.
Autor: red. / Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: Travel Channel