Grupa Żywiec ogłosiła plan zamknięcia browaru w Leżajsku w województwie podkarpackim. Jest jednak zainteresowanie odkupem browaru. "Jesteśmy na bardzo wstępnym etapie procesu potencjalnej sprzedaży aktywów w Leżajsku. Otrzymaliśmy deklaracje wstępnego zainteresowania złożeniem oferty" - poinformowała TVN24 Biznes Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec S.A.
Grupa Żywiec 7 lutego br. poinformowała, że planuje zakończyć produkcję w Browarze Leżajsk. Zgodnie z zapowiedziami, ma to nastąpić w czerwcu 2023 roku. W ostatnich tygodniach pojawiały się jednak informacje o zainteresowaniu odkupem browaru w Leżajsku.
Na początku marca pojawił się komunikat, że zainteresowany odkupem browaru w Leżajsku jest Janusz Palikot, prezes zarządu Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA. Grupa Żywiec nie potwierdza, że oferta od byłego polityka wpłynęła do koncernu, choć przyznaje, iż są podmioty zainteresowanie odkupem browaru.
Browar w Leżajsku może zostać sprzedany
"Jesteśmy na bardzo wstępnym etapie procesu potencjalnej sprzedaży aktywów w Leżajsku. Otrzymaliśmy deklaracje wstępnego zainteresowania złożeniem oferty. Zbyt wcześnie żeby nazwać te propozycje ofertami" - poinformowała TVN24 Biznes Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec S.A.
Spółka nie podaje przy tym więcej szczegółów. "Nie będziemy komentować szczegółów tego procesu gdyż jest poufny. Zainteresowani udziałem w procesie są proszeni o podpisanie umowy o zachowaniu poufności, co jest normalną praktyką w takich procesach" - wyjaśniła Brzezińska.
Manufaktura Piwa Wódki i Wina w komunikacie, w którym informowała o zainteresowaniu odkupem browaru w Leżajsku, stawiała dwa warunki - pozostawienie linii produkcyjnych i marki piwa Leżajsk. Wcześniej bowiem Grupa Żywiec zapowiadała, że marka Leżajsk pozostanie w portfolio firmy, ale jej produkcja będzie kontynuowana w innych browarach.
"Rozważymy wszystkie oferty, które otrzymamy niezależnie od ich zakresu" - zaznaczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec S.A., w odniesieniu do pytania o stawiane warunki.
Grupa Żywiec o przyczynach decyzji
Prezes zarządu Grupy Żywiec Simon Amor w lutowym komunikacie podkreślał, że "decyzja o zamiarze zakończenia produkcji w Browarze Leżajsk została podjęta po dogłębnej analizie i jest częścią transformacji w kierunku silnego, zrównoważonego i odpornego na przyszłość łańcucha dostaw".
"Zdaję sobie sprawę z tego, że to jest trudny moment dla naszych pracowników i społeczności w Leżajsku. Jesteśmy dumni z naszych tradycji piwowarskich i utrzymamy markę Leżajsk w naszym portfolio. Zmiana, którą ogłaszamy, jest jednak niezbędna, abyśmy jako Grupa mogli się adaptować do zmieniających się warunków rynkowych i budować silną firmę na przyszłość" - wskazywał Amor.
Decyzja o zamknięciu browaru może dotknąć 103 jego pracowników. Prezes Grupy Żywiec zapewniał, że firma zamierza udzielić wsparcia pracownikom zamykanego browaru.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock