Świąteczne życzenia premiera. Google podaje koszt promocji

Screenshot 2023-07-17 at 15
Życzenia świąteczne premiera Morawieckiego
Źródło: youtube.com/@premierRP
Nawet 125 tysięcy złotych kosztowała promocja grudniowego spotu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - wynika z danych firmy Google. Chodzi o życzenia świąteczne, które pod koniec 2022 roku składał Polakom premier Mateusz Morawiecki. 

- Boże Narodzenie to czas bezinteresownej życzliwości. W 2022 roku Polacy dali temu wyraz jak żaden inny naród. Nasza niezwykła pomoc sąsiadom z Ukrainy to powód do dumy. Zdrowych, pełnych spokoju i pokoju świąt - życzył Morawiecki w grudniu 2022 roku.

Spot z życzeniami świątecznymi premiera. Google podaje koszt

Spot był promowany przez narzędzie Google Ads przez 4 dni: od 23 do 26 grudnia 2022 roku. Zakres wydatków reklamodawcy to 100-125 tys. zł. Liczba wyświetleń to 2,5-3 mln - wynika z danych opublikowanych przez Centrum przejrzystości reklam, narzędzie firmy Google.

Spotów KPRM promowanych w ramach w Google Ads jest więcej. Ostatnim były wielkanocne życzenia świąteczne - również reklamowane prze z 4 dni - których koszt wyniósł 35-40 tys. zł, a liczba wyświetleń - od 1 do 1,25 mln.

Portal press.pl podał w maju, że KPRM wydała 650 tys. zł na emisję w telewizji i radiu życzeń premiera Mateusza Morawieckiego z okazji Świąt Wielkanocnych.

Jako pierwszy informację o tym, ile kosztowała reklama życzeń świątecznych Mateusza Morawieckiego, podał Radek Karbowski, twórca serwisu Skrót polityczny.

Centrum przejrzystości reklam

Google przedstawił narzędzie Centrum przejrzystości reklam w marcu 2023 roku.

"To miejsce, w którym nasi użytkownicy i użytkowniczki mogą sprawdzić wszystkie reklamy zweryfikowanych reklamodawców. Ten punkt kompleksowej obsługi zapewnia łatwy dostęp do informacji o reklamach, które są widoczne w Google. Dzięki Centrum przejrzystości reklam użytkownicy będą mogli sprawdzić: jakie reklamy uruchomił reklamodawca, które reklamy były wyświetlane w danym regionie, ostatnią datę uruchomienia reklamy oraz jej format" - podał koncern Google.

Dodał, że "dzięki Centrum przejrzystości reklam możecie sprawdzić reklamodawcę i dowiedzieć się o nim więcej przed dokonaniem zakupu lub odwiedzeniem jego witryny".

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: