Intersport przekazał w komunikacie, że zamyka sklep w Galerii Handlowej Zielone Arkady w Bydgoszczy. Firma wyjaśniła, że ma to związek z przeprowadzanym procesem optymalizacji sieci sprzedaży. - Jest to proces standardowy obejmujący analizę każdej lokalizacji w szczególności w momencie kończenia się umowy najmu - wyjaśnia w odpowiedzi na pytania TVN24 Biznes Agnieszka Konieczna z Intersport Polska.
"Intersport Polska informuje, że wobec zakończenia się umowy najmu lokalu w Galerii Handlowej Zielone Arkady w Bydgoszczy oraz przeprowadzanym procesem optymalizacji sieci sprzedaży, w dniu dzisiejszym został zamknięty sklep w tym centrum handlowym" - podała w piątkowym komunikacie spółka.
O dodatkowy komentarz w tej sprawie, w tym czy planowane jest zamknięcie innych sklepów, poprosiliśmy przedstawicieli firmy.
"Nie planujemy obecnie zamknięć salonów w Polsce. Wręcz przeciwnie – w ramach wytycznych strategicznych planujemy zwiększyć ilość salonów stacjonarnych w Polsce do 66 w ciągu najbliższych 3-4 lat. Obecnie posiadamy w Polsce 36 sklepów pod marką Intersport" - przekazała TVN24 Biznes Agnieszka Konieczna z działu komunikacji firmy Intersport Polska.
Dodała, że spółka nie planuje obecnie zwolnień pracowników, a "wręcz przeciwnie – w związku z planami sieci w Polsce w ciągu najbliższych lat będziemy raczej zatrudniać nowych pracowników". "Poza standardową rotacją – podczas której zwolnienia i zatrudnienia są procesem ciągłym" - wyjaśniła.
Intersport - optymalizacja sieci sprzedaży
Jeśli chodzi o proces optymalizacji sieci sprzedaży, Konieczna wskazała, że "jest to proces standardowy obejmujący analizę każdej lokalizacji w szczególności w momencie kończenia się umowy najmu pod kontem jej rentowności".
"Brane są pod uwagę zawsze z jednej strony możliwe do osiągnięcia przychody, z drugiej zaś poziom kosztów w tym obciążeń czynszowych. Jeśli przy takiej analizie ocena salonu jest negatywna – rozważamy jego zamknięcie. Celem procesu optymalizacyjnego jest osiągnięcie rentowności bezpośredniej na wszystkich salonach sieci" - tłumaczyła.
"Jesteśmy w trakcie procesu optymalizacji w obszarze ograniczania kosztów, a z drugiej strony wzmacniania oferty towarowej, która ma skutkować zwiększeniem sprzedaży zarówno w obszarze online jak i offline" - dodała.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: OleksSH/Shutterstock