Święta to dla sieci handlowych szansa na skok obrotów. I choć żaden inny okres nie może się równać z szaleństwem grudniowym, to firmy mocno się na Wielkanoc szykują – pisze "Rzeczpospolita".
Zmagające się z latami deflacji i ostrej konkurencji sieci handlowe wyjątkowo doceniają okazje do skokowego wzrostu obrotów.
Wzrost sprzedaży
Wielkanoc jest jednym z nich, choć wzrosty sprzedaży są dalekie od poziomów notowań przed Bożym Narodzeniem. W przeciwieństwie do grudnia, kiedy na wartość zakupów składają się w większej części prezenty, Wielkanoc to w zasadzie tylko produkty spożywcze.
Ile wydamy?
Z badań firmy Provident wynika, że Polacy na Wielkanoc wydają mniej niż na święta Bożego Narodzenia. Średnie wielkanocne wydatki sięgnął około 360 złotych. W większych rodzinach jest to około 400 zł. W grudniu wydatki polskich gospodarstw domowych były znacznie wyższe i przekraczały 500 zł.
Autor: msz/ / Źródło: PAP, TVN24bis.pl,
Źródło zdjęcia głównego: tvn24