Czy bonem turystycznym można płacić kilka razy? Czy bon można wymienić na gotówkę? To tylko część pytań związanych z nowym programem, na które odpowiada Polska Organizacja Turystyczna.
Od soboty przedsiębiorcy mogą rejestrować się w programie Polskiego Bonu Turystycznego na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Turyści będą mogli aktywować przysługujący im bon na PUE ZUS począwszy od nocy z 31 lipca na 1 sierpnia.
W związku ze zbliżającym się startem programu Polska Organizacja Turystyczna przygotowała odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czy bonem można płacić kilka razy?
POT wskazała, że bonem będzie można płacić wielokrotnie, aż do wyczerpania wysokości świadczenia w formie bonu lub dodatkowego świadczenia w formie bonu na dziecko niepełnosprawne.
Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością przysługuje dodatkowy bon o wartości 500 zł.
Czy można wymienić bon na gotówkę?
Ustawa nie przewiduje takiej możliwości. "Nie możesz wymienić bonu na gotówkę, inne środki płatnicze ani inne środki wymiany" - podkreśliła Polska Organizacja Turystyczna.
Czy mogę skorzystać z wypoczynku po 31 marca 2022 r., za który zapłacę bonem?
POT zwróciła uwagę, że jest taka możliwość. Jest tylko jeden warunek. Należy zapłacić za pomocą bonu za rezerwację przyszłej usługi do 31 marca 2022 roku.
Co zrobić w sytuacji, gdy kwota za nocleg w hotelu będzie przewyższać wartość bonu?
Jeśli usługa hotelarska przekracza wartość bonu, to brakującą część możesz zapłać gotówką, kartą lub przelewem - wyjaśniła organizacja.
Co trzeba zrobić, aby zapłacić za pomocą bonu za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne?
Niezbędnym krokiem jest aktywacja bonu na PUE ZUS. Chodzi o uzupełnienie aktualnego adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego. Po wykonaniu tego kroku mailem zostanie przesłany kod obsługi płatności. "Kod będziesz też mógł sprawdzić na swoim profilu na PUE w zakładce 'Polski Bon Turystyczny' > 'Mój Bon'" - wyjaśniła POT.
Kod ten podajemy na przykład w recepcji hotelu, gdy płacimy za usługi. "Następnie otrzymasz na numer telefonu komórkowego (który jest w zakładce 'Polski Bon Turystyczny' > 'Mój bon') SMS z kodem potwierdzającym tę płatność. Musisz go podać recepcjoniście" - dodała Polska Organizacja Turystyczna.
Źródło: TVN24 Biznes