Pasażerowie podróżujący pociągami PKP Intercity mogą już kupić w internecie bilety na połączenia z przesiadką.
Jak informuje PKP Intericity, bilety online cieszą się dużym zainteresowaniem podróżnych. W okresie od stycznia do końca października 2017 r. ponad 40 proc. pasażerów kupiło bilet za pośrednictwem strony intercity.pl lub aplikacji IC Mobile Navigator.
Do tej pory bilety na połączenia wymagające przesiadki trzeba było jednak kupować w oddzielnych transakcjach. Wczoraj to się zmieniło. Za pośrednictwem strony intercity.pl zakup dwóch biletów odbywa się już w ramach jednej transakcji. Bilet internetowy można nabyć na przejazd dwoma pociągami w komunikacji krajowej, czyli z jedną przesiadką - informuje PKP Intercity. W przypadku wyszukania połączeń, gdzie czas na przesiadkę jest krótszy niż 10 min., system wyświetli użytkownikowi odpowiedni komunikat ostrzegawczy o niewielkim czasie na przesiadkę. Podróż z przesiadką może trwać maksymalnie 24 godz. na trasie nieprzekraczającej 1400 km i nie krótszej niż 20 km. Wymiany lub zwroty biletów są możliwe tylko w przypadku rezygnacji z całej podróży.
Warto podkreślić, że zmiana nie dotyczy zakupu biletów poprzez stronę strony rozklad-pkp.pl.
Krótsza przerwa
Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów wprowadzonym przez PKP Intercity jest skrócenie przerwy technologicznej w internetowym systemie sprzedaży. Od 16 listopada tego roku przerwa trwa od godz. 23:45 do godz. 00:30, czyli o połowę krócej niż dotychczas. Skrócenie przerwy technologicznej to udogodnienie dla pasażerów kupujących bilety z dużym wyprzedzeniem przez Internet.
Autor: msz//bgr / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP Intercity/Bartłomiej Banaszak