Sieć Biedronka poinformowała, że przyspiesza wycofywanie ze sprzedaży jaj klatkowych. Regionem, w którym najszybciej zostaną przeprowadzone zmiany, będzie Warszawa. Nastąpi to od stycznia 2021 roku. Wcześniej podobne deklaracje składały inne sieci.
Według informacji przekazanych przez przedstawicieli Biedronki proces wycofywania jaj klatkowych z oferty ma zakończyć się do końca 2021 roku, czyli 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin.
Oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć będzie sprzedawała jedynie jaja oznaczane jako 2, 1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3.
Zmiany najszybciej, bo od 1 stycznia przyszłego roku, zostaną wprowadzone w Warszawie. "Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego" - czytamy w komunikacie.
Jak wskazano, decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci jako uzupełnienie asortymentu.
Inne sieci
Pod koniec ubiegłego roku sieć Aldi zobowiązała się do wycofania z oferty sieci jaj pochodzących z chowu klatkowego. Produkty mają zniknąć ze sklepowych półek do końca 2025 roku.
Na całkowitą rezygnację z wykorzystywania jajek "trójek" zdecydował się też Lidl. Firma zobowiązała się do 2025 roku całkowicie zrezygnować z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego i dostarczania ich do sklepów na całym świecie.
O całkowitej rezygnacji z wykorzystywania jajek "trójek" informowały również między innymi Auchan, Tesco, Kaufland, Carrefour oraz Netto.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock