PKP Intercity chwili się nowymi pociągami - Flirt 3. Spółka wraz z konsorcjum Stadler-NEWAG po raz pierwszy zaprezentowała skład pasażerom. Pociąg wjechał na dworzec w Katowicach. Oto najnowsze zdjęcia w barwach Intercity.
Pociągi mają zostać włączone do regularnego kursowania w grudniu tego roku. Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł.
- Dzisiejsza prezentacja pojazdu została bardzo pozytywnie odebrana przez zwiedzających. To namacalny dowód zmian, jakie od trzech lat wdrażamy w Grupie PKP - powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Pociągi produkowane są przez konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.
Jak poinformowała tvn24bis.pl rzecznik PKP Intercity Zuzanna Szopowska, jest już gotowych 15 składów FLIRT3 z 20 zamówionych przez polskiego przewoźnika.
Co w środku?
Flirt 3 składa się z ośmiu nierozerwalnych członów, których łączna długość to 150 m. W pociągu na pasażerów czeka 360 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Prędkość jaką będzie mógł osiągnąć pociąg to 160 km/h.
PKP zapewnia o wysokim komforcie podróży. Flirt 3 wyposażony jest bowiem: w klimatyzowaną, bezprzedziałową przestrzeń pasażerską; ergonomiczne fotele z gniazdkami elektrycznymi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery; przestrzeń na bagaż w każdym przedziale oraz wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pociągiem a peronem.
Ponadto, pociąg posiada automatyczne drzwi zewnętrzne i wewnętrzne; elektroniczny system informacji pasażerskiej; przyciski przywoływania obsługi pociągu oraz przedział barowy.
Co najważniejsze, Flirt3 posiada również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, przystosowane toalety, dwa miejsca na wózki inwalidzkie oraz urządzenia ułatwiające wjazd.
Pomyślne testy
Jak czytamy w komunikacie PKP Intercity, w lipcu Instytut Kolejnictwa zakończył testy pociągów produkowanych przez konsorcjum Stadler - NEWAG dla PKP Intercity. Wszystkie badania wypadły pozytywnie.
- Testy przeprowadzone przez Instytut Kolejnictwa posłużą do uzyskania dopuszczenia pojazdu do eksploatacji w Polsce - powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.
- Nowe pociągi wejdą do rozkładu jazdy już w grudniu. Obsłużą m.in. Katowice, Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Konin, Szczecin, Olsztyn czy Kielce - tłumaczył Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Pociągi mają kursować na następujących trasach:
- Warszawa - Kutno - Toruń - Bydgoszcz
- Olsztyn - Warszawa - Kielce - Kraków
- Gdynia - Bydgoszcz - Kutno - Łódź - Częstochowa - Katowice
- Kraków - Miechów - Opoczno - Łódź - Kutno - Konin - Poznań - Szczecin
Autor: mb/mn / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP Intercity