Google planuje zainwestować 550 mln dolarów w największego konkurenta Alibaby, koncern JD działający w branży e-handlu. To kolejny krok Google w stronę ekspansji na szybkorosnącym rynku handlu elektronicznego w Azji - ocenia w poniedziałek agencja Associated Press.
Dzięki współpracy z Google, JD zyska możliwość zamieszczania informacji o swoich produktach w sekcji "Zakupy" wyszukiwarki giganta z Mountain View. Google z kolei będzie mogło korzystać z logistyki i łańcucha dostaw chińskiego potentata e-handlu.
Nowe metody
Przedstawiciele Google poinformowali, że współpraca obu firm ma również służyć "eksploracji nowych metod polepszania doświadczeń zakupowych konsumentów na całym świecie". Associated Press zaznacza, że nie jest jasne, czy współpraca z JD to ostatni tego rodzaju ruch Google, które coraz śmielej wkracza na chiński rynek. AP przypomina przy tym, że główne usługi Google w Chinach nie działają - w kraju tym nie można korzystać m.in. z poczty i wyszukiwarki tej firmy.
Główny konkurent
JD to druga największa w Chinach firma z sektora e-handlu zaraz po Alibabie. To również główny konkurent Alibaby. Wśród inwestorów, którzy wspierają JD, można również znaleźć konkurujące z Alibabą przedsiębiorstwa, takie jak Tencent, do którego należy najpopularniejszy w Chinach komunikator internetowy, WeChat, służący również jako platforma e-commerce.
Autor: msz / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock