Banki coraz częściej ostrzegają swoich klientów przed nowymi atakami na e-bankowość - informuje "Rzeczpospolita".
- Trzeba pamiętać, że zdecydowana większość ataków jest wycelowana w klienta, a nie w dobrze strzeżone i monitorowane systemy banku - podkreśla Magdalena Popik, ekspert ds. komunikacji cyfrowej Raiffeisen Polbanku. Problem polega jednak na tym, że użytkownicy bankowości elektronicznej nie czytają ostrzeżeń i zaleceń dotyczących bezpieczeństwa. Dlatego banki muszą sięgać po nowe i skuteczniejsze formy komunikacji, głównie media społecznościowe - pisze gazeta.
Masowy atak
To najszerzej zakrojony tego typu atak w Polsce, celem było 17 banków komercyjnych oraz ponad 200 banków spółdzielczych.
Ataki na banki zdarzały się zresztą także już wcześniej. Przypomnijmy, że w marcu br. celem ataków hakerów stał się mBank. Cyberprzestępcy za pomocą ataków phisingowych próbowali wyłudzić dane logowania do konta i dane karty płatniczej. Wszystko zaczęło się od tego, że klienci zaczęli otrzymywać e-maile z informacją o tymczasowym zablokowaniu serwisu transakcyjnego mBanku. A w mailu zawierano link przekierowujący do fałszywej strony.
Zobacz, jak się zabezpieczyć:
Autor: mb/gry / Źródło: PAP, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock