Największy bank w Polsce może zablokować dostęp do kont. Problem dotyczy części klientów

Telefon
Glapiński: kończymy cykl podwyżek stóp (wypowiedź z 7 lipca 2023)
Źródło: TVN24
PKO Bank Polski poinformował o możliwości częściowego zablokowania dostępu do aplikacji IKO i serwisu iPKO. Stanie się tak w sytuacji, kiedy mamy nieważny dokument tożsamości.

PKO BP opublikował komunikat, w którym przekazał, że jeśli dokument tożsamości klienta, który jest podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa zostanie częściowo zablokowany dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO. Chodzi o zarządzanie finansami, czyli np. zlecania przelewów lub sprawdzania historii transakcji oraz możliwość składania wniosków i zawierania umów online, np. lokaty, ubezpieczenia lub pożyczki.

PKO BP o aktualizacji dokumentu

"Żeby dalej korzystać ze wszystkich funkcji, musisz zaktualizować dokument" - podkreślono w komunikacie.

Dokument można zaktualizować na dwa sposoby - w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.

W przypadku aplikacji IKO, należy wybrać swój profil, w lewym górnym rogu, a następnie "Twoje dane", "Dokument tożsamości" i opcję "Zmień dokument tożsamości".

W celu aktualizacji danych w serwisie iPKO należy również wybrać swój profil, w prawym górnym rogu, a następnie kolejno: "Ustawienia", "Profil i dane", "Dokument tożsamości" i "Zmień".

Ponadto klienci dane dokumentu mogą zmienić przez telefon 800 302 302 lub w oddziale.

Grupa PKO Banku Polskiego na koniec pierwszego kwartału 2023 roku miała 11,7 mln klientów. Z kolei liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła poziom 7,4 mln. Od momentu jej uruchomienia użytkownicy wykonali około 2 mld transakcji - czytamy na stronie PKO BP.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: