PKO Bank Polski poinformował o możliwości częściowego zablokowania dostępu do aplikacji IKO i serwisu iPKO. Stanie się tak w sytuacji, kiedy mamy nieważny dokument tożsamości.
PKO BP opublikował komunikat, w którym przekazał, że jeśli dokument tożsamości klienta, który jest podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa zostanie częściowo zablokowany dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO. Chodzi o zarządzanie finansami, czyli np. zlecania przelewów lub sprawdzania historii transakcji oraz możliwość składania wniosków i zawierania umów online, np. lokaty, ubezpieczenia lub pożyczki.
PKO BP o aktualizacji dokumentu
"Żeby dalej korzystać ze wszystkich funkcji, musisz zaktualizować dokument" - podkreślono w komunikacie.
Dokument można zaktualizować na dwa sposoby - w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
W przypadku aplikacji IKO, należy wybrać swój profil, w lewym górnym rogu, a następnie "Twoje dane", "Dokument tożsamości" i opcję "Zmień dokument tożsamości".
W celu aktualizacji danych w serwisie iPKO należy również wybrać swój profil, w prawym górnym rogu, a następnie kolejno: "Ustawienia", "Profil i dane", "Dokument tożsamości" i "Zmień".
Ponadto klienci dane dokumentu mogą zmienić przez telefon 800 302 302 lub w oddziale.
Grupa PKO Banku Polskiego na koniec pierwszego kwartału 2023 roku miała 11,7 mln klientów. Z kolei liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła poziom 7,4 mln. Od momentu jej uruchomienia użytkownicy wykonali około 2 mld transakcji - czytamy na stronie PKO BP.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock