Coraz mniej ludzi odwiedza centra handlowe, a mimo to w tym roku może paść rekord budowy nowych obiektów - pisze "Rzeczpospolita".
W 2015 r. może przybyć 547 tys. mkw. powierzchni w centrach, co oznaczałoby wzrost o niemal 65 proc. w porównaniu do poprzedniego roku – szacuje firma doradcza JLL. Zaś firma CBRE podaje, że na koniec 2014 r. w budowie było 770 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Dane są o tyle zaskakujące, że zainteresowanie klientów centrami handlowymi i robieniem tam zakupów jednak spada. Wg danych z badania ruchu w takich obiektach Experian FootFall tylko w listopadzie spadł on w Polsce o 2,8 proc., a były w ub.r. miesiące z nawet 10-proc. spadkami.
"Kumulacja popytu"
- Centra w Polsce wygrywają zdecydowanie z ulicami handlowymi; dochodzi tam do swego rodzaju kumulacji popytu, stąd zainteresowanie takimi projektami nie spada – wyjaśnia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Jak mówi Faliński, siłę takich obiektów widać też po tym, że skupiając się na sklepach głównie o średnich powierzchniach są w stanie dzięki większemu ruchowi i tak dać im znacznie wyższe obroty, niż gdyby były one ulokowane przy ulicach handlowych.
Autor: //bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: www.sxc.hu