Im ktoś bardziej wykształcony, tym częściej pije piwo - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Estymator. Mężczyźni piją złoty trunek średnio dwa razy w tygodniu, a kobiety mniej więcej raz na tydzień. Co dwudziesty Polak pije piwo codziennie.
Z sondażu wynika, że w Polsce piwo pije 73 proc. mężczyzn i 56 proc. kobiet. Najwięcej piwoszy jest wśród osób młodych. W grupie od 18 – 29 lat, aż 75 proc. deklaruje picie piwa. Odsetek ten systematycznie maleje wraz z wiekiem by osiągnąć 36 proc. dla osób w wieku 70 i więcej lat.
Według raportu z badań, na spożycie piwa ma wpływ także wykształcenie - im ktoś bardziej wykształcony, tym częściej pije piwo. Wśród osób z wykształceniem wyższym 71 proc. deklaruje picie piwa, ze średnim 67 proc., z zawodowym 65 proc. a z podstawowym 51 proc.
Tyskie najpopularniejsze Najpopularniejsza, według sondażu, marka piwa w Polsce to Tyskie, które wybiera 36 proc. osób pijących piwo. Kolejne w rankingu piwnych marek są Żywiec - 27 proc., Lech - 22 proc., Warka - 18 proc. i Żubr - 15 proc. Te marki to zdecydowani liderzy. Kolejna, szósta w rankingu marka piwa (Redd's) ma już tylko 9 proc. zwolenników, a raczej zwolenniczek, bo aż 87 proc. badanych deklarujących picie tego piwa to kobiety.
Badania, metodą ankiety pocztowej, przeprowadzono od 1 lipca do 16 października, na ogólnopolskiej próbie 5900 dorosłych osób. Pytania dotyczące marek piwa, jakie piją respondenci miały charakter otwarty – musieli oni sami napisać nazwy piw.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl