Vattenfall chce być jedną z pierwszych firm aktywnie walczących o klienta po uwolnieniu polskiego rynku energii.
Europejski koncern energetyczny korzysta z możliwości, jakie przyniosło uwolnienie rynku energii 1 lipca w Polsce, dzięki któremu każdy odbiorca może indywidualnie wybrać sobie dostawcę prądu.
- Według optymistycznych szacunków firmy, Vattenfall może pozyskiwać nawet 5 tys. klientów miesięcznie - powiedział rzecznik firmy Vattenfall Łukasz Zimoch. Choć badania wykazują, że większość Polaków nie wie o uwolnieniu rynku energii i nie zna jego zasad, przedstawiciele Vattenfalla są przekonani, że migracja klientów na rynku to kwestia czasu, a zainteresowanie zmianą dostawcy będzie rosnąć, gdy firmy przedstawią konkretne oferty.
Eksperci Vattenfalla studzą jednak nadzieje klientów, jeśli chodzi o spadek cen energii w związku z uwolnieniem rynku. Nie wykluczone, że na obniżkę zdecydują się najdroższe zakłady. Konkurencja powinna na pewno też przyczynić się do poprawy jakości usług i wzbogacenia oferty. Z drugiej strony analizy pokazują, że z powodu czekających polską energetykę inwestycji, zaostrzenia norm środowiskowych i konieczności korzystania z droższej energii ze źródeł odnawialnych oraz wzrostu zapotrzebowania na prąd, jego ceny w kolejnych latach będą rosnąć.
Źródło: PAP, APTN
Źródło zdjęcia głównego: TVN24