"Tylko Colgate Total 12 zwalcza 12 problemów jamy ustnej" - reklamował swoją pastę do zębów koncern Colgate Palmolive. Sąd apelacyjny właśnie uznał, że ta reklama sztucznie mnoży problemy i mogła wprowadzać klientów w błąd oraz wpływać przez to na ich decyzje zakupowe - pisze "Rzeczpospolita".
Colgate Palmolive Polska dostała też zakaz używania sloganu reklamowego: "Colgate Total 12. Wybór dentystów". Co więcej, sąd zasądził od firmy 50 tys. zł na cel charytatywny.
Z żądaniami zakazu używania sloganów wystąpiła główna konkurentka Colgate, firma - Procter & Gamble Polska, która uważa m.in., że jej pasty "Blendamed" mają podobne zalety, choć nie musiała wskazywać ich 12. Zdaniem P&G bowiem, zaskarżona reklama sztucznie mnożyła możliwe dolegliwości jamy ustnej, dublując niektóre z nich - pisze "Rz".
Przyczyny a objawy
Pełnomocnik Colgate, adwokat Łukasz Hejmej, mówił, że po pierwszych zastrzeżeniach konkurentki, firma ta zmodyfikowała wymowę swojej reklamy, usuwając z niej m.in. sformułowanie, że "tylko" jej pasta ma takie zalety. Bronił ponadto pierwotnej reklamy, wskazując, że światowe badania tej branży rynku potwierdzają, iż to pasty firmy Colgate najczęściej wybierają dentyści - relacjonuje gazeta.
To nie pomogło. Zdaniem Sądu Apelacyjnego, reklama zawyżała liczbę problemów, które pasta miała usuwać: liczono przyczynę, np. zapalenie dziąseł i jeszcze objawy – krwawienie.
Wyrok jest prawomocny, ale przysługuje od niego skarga kasacyjna - informuje "Rz".
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu