Nowy ogólnopolski dziennik Polskapresse, który ma się ukazać na jesieni, nawiązał współpracę z brytyjskim dziennikiem opiniotwórczym "The Times" - poinformował zarząd Polskapresse.
Umowa między Polskapresse i wydawcą "The Times" zakłada współpracę redakcyjną i wykorzystanie marki brytyjskiej gazety.
- Głównie chodzi o to, że będziemy mieli dostęp do materiałów i artykułów przygotowywanych w redakcji "The Times" - mówi w rozmowie z tvn24.pl redaktor naczelny nowego dziennika Paweł Fąfara.
- Nasi brytyjscy koledzy zarówno jeśli chodzi o jakość dziennikarstwa, jak i pomysły komercyjne będą dla nas nieocenioną inspiracją, polski czytelnik zasługuje na najwyższą jakość - dodaje i przypomina, że sprzedaż "The Times" w ciągu kilkunastu lat wzrosła z 350 do prawie 700 tys. egzemplarzy.
- Największą siłą Polskapresse pozostają tytuły prasy regionalnej i niekwestionowane doświadczenie naszych dziennikarzy. To nie przeszkadza nam korzystać z najlepszych światowych wzorców i doświadczeń przy tworzeniu nowej ogólnopolskiej gazety – zapewnia z kolei wiceprezes Polskapresse Tomasz Wróblewski i podkreśla, że wprowadzenia nowego dziennika ogólnopolskiego zachowane zostaną dotychczasowe tytuły gazet regionalnych wydawanych obecnie przez grupę (m.in. "Dziennik Bałtycki", "Dziennik Zachodni"). Nowy partner prasowy ma pomóc grupie w zdynamizowaniu rynku prasy lokalnej.
Jak informuje zarząd Polskapresse, przygotowania do uruchomienia nowej gazety są na etapie "ostatecznych przygotowań". Start planowany jest na jesień. Firma jednak nadal nie ujawnia tytuły gazety.
"The Times" jest jedną z najbardziej znanych i prestiżowych gazet na świecie. Powstał w 1788 roku. Dziennik codziennie czyta 1,8 miliona osób, a wersję on-line ponad 10 milionów internautów. Właścicielem dziennika jest mediowy potentat Rupert Murdoch właściciel News Corp., w Polsce m. in, udziałowiec telewizji Puls.
Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau. Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje osiem dzienników regionalnych, trzy dodatki telewizyjne, cztery tygodniki ogłoszeniowe oraz bezpłatną gazetę "Echo Miasta", która w poniedziałki i czwartki ukazuje się w siedmiu miastach Polski.
W skład Grupy Polskapresse wchodzą także media internetowe m.in. serwisy ogłoszeniowe Gratka.pl i Alegratka.pl, miejski portal informacyjny NaszeMiasto.pl, serwis motoryzacyjny Motofakty.pl oraz gazety internetowej Wiadomości24.pl. Od 2004 roku działa też Agencja Prasowa Polskapresse przygotowująca codzienny serwis informacyjny dla gazet regionalnych.
Źródło: tvn24.pl, PAP, Polskie Radio
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl