Amerykańska firma Tesla Motors ujawniła, że jej elektryczny roadster w ostatnim czasie trafił do pięciu nowych krajów: Japonii, Hongkongu, Kanady, Turcji i... Polski. O ile zdradzono, kto jest nabywcą w trzech pierwszych krajach, to na temat polskiego kupca firma milczy.
Takich pojazdów jeździ już ponad 1200 egzemplarzy - głównie w USA, ale i co najmniej 27 innych krajach świata. Producent chwali się, że na drogach przybywa ich szybciej niż aut sportowych klasy premium - i tym, że nie zanieczyszczają one atmosfery spalinami, a ich efektywność energetyczna jest dwukrotnie większa niż aut z napędem hybrydowym.
Samochód rozpędza się do setki w 5,6 sekundy, jego maksymalna prędkość to niespełna 200 km/h, Największy dostępny akumulator pozwala na przejechanie bez ładowania tysiąca kilometrów.
Producent podał, że nabywcą auta w Hongkongu jest Philip Liang, prezes produkującej urządzenia medyczne spółki General Sensing. Co ciekawe, producent podaje, że obowiązująca w Hongkongu ulgi podatkowe dla aut przyjaznych środowisku powodują, że mógł on na zakupie zaoszczędzić nawet 128 tysięcy dolarów amerykańskich, przy cenie samochodu 154 tysięcy dolarów amerykańskich.
Kto kupił w Polsce?
W Japonii pierwszym nabywcą samochodu Tesli jest niejaki Takao Ozawa - przedsiębioraca, założyciel internetowej wyszukiwarki BizSeek. Testa w swej informacji cytuje jego zachwyty, że samochód jest nie tylko sprawny i piękny, ale i "naprawdę szybki". Pan Ozawa swym czarnym bolidem jeździ w okolicach Tokio.
Pierwszymi kanadyjskimi posiadaczami Tesli są państwo Vincent i Maggie Argiro, którzy wybrali samochód koloru żółtego, by jeździć nim po górskich drogach Kolumbii Brytyjskiej. Używane dotąd przez nich Ferrari 360 Modena jest teraz do kupienia. Jak twierdzą, jest w doskonałym stanie, ale "odrobinę przestarzałe"...
Do kogo trafił pierwszy w Polsce Tesla Roadster? Amerykańska spółka tego nie ujawniła. Jeśli dostrzeżecie je gdzieś na polskich drogach - prosimy: szybko ślijcie zdjęcie i bliższe informacje na Kontakt TVN24.
Firma ze stratą
Choć kalifornijska firma Tesla od początku istnienia przynosi straty, to w niedawnym debiucie na elektronicznej giełdzie Nasdaq zebrała 226 milionów dolarów. Wcześniej 50 milionów dolarów zainwestowała w nią japońska Toyota, a jej udziałowcem jest też koncern Daimler, któremu ta dostarcza litowo-jonowe akumulatory dla elektrycznej wersji modelu Smart.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tesla Motors