W czwartym kwartale, w ujęciu rok do roku, sprzedaż marki wzrosła o 0,2 proc - poinformował Kering w oświadczeniu. Szacunki za cały ubiegły rok mówią o wzroście 0,8 proc. Po tych informacjach akcje firmy spadły o blisko 4 proc.
Gorzej w Chinach
Przychody marki są pod presją konsumentów już od około roku. Szczególnie konsumentów z Chin, którzy przerzucają się na marki uważane za bardziej ekskluzywne.W ostatnim czasie Kering stara się podnieść atrakcyjność swojej największej marki. Pomimo tego czwarty kwartał był słabszy od trzeciego kwartału 2009 roku, kiedy sprzedaż spadła o 7 proc.Dyrektor finansowy Gucci Jean-Marc Duplaix powiedział w piątek, że spadki w China są póki co amortyzowane przez sprzedaż w USA i Japonii. W całym 2013 roku przychód operacyjny Kering spadł do 1,75 mld euro, z 1,79 mld. Przychody ogółem wzrosły o 0,1 proc. do 9,75 mld euro. Z kolei przychody netto spadły do 49,6 mln euro.
Autor: mn/klim/ / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: Gucci