Kering SA, właściciel marki luksusowych ubrać Gucci, zanotował najsłabszy kwartalny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich czterech lat. Wszystko z powodu zmniejszającego się popytu w Europie i Chinach.
W czwartym kwartale, w ujęciu rok do roku, sprzedaż marki wzrosła o 0,2 proc - poinformował Kering w oświadczeniu. Szacunki za cały ubiegły rok mówią o wzroście 0,8 proc. Po tych informacjach akcje firmy spadły o blisko 4 proc.
Gorzej w Chinach
Przychody marki są pod presją konsumentów już od około roku. Szczególnie konsumentów z Chin, którzy przerzucają się na marki uważane za bardziej ekskluzywne. W ostatnim czasie Kering stara się podnieść atrakcyjność swojej największej marki. Pomimo tego czwarty kwartał był słabszy od trzeciego kwartału 2009 roku, kiedy sprzedaż spadła o 7 proc. Dyrektor finansowy Gucci Jean-Marc Duplaix powiedział w piątek, że spadki w China są póki co amortyzowane przez sprzedaż w USA i Japonii. W całym 2013 roku przychód operacyjny Kering spadł do 1,75 mld euro, z 1,79 mld. Przychody ogółem wzrosły o 0,1 proc. do 9,75 mld euro. Z kolei przychody netto spadły do 49,6 mln euro.
Autor: mn/klim/ / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: Gucci