Brytyjski producent słodyczy Cadbury po raz kolejny odrzuca propozycję amerykańskiego giganta spożywczego - koncernu Kraft. Brytyjczycy ogłosili, że oferta Amerykanów jest "nie do zaakceptowania". Za przejęcie brytyjskiego konkurenta Kraft proponował niemal 17 miliardów dolarów.
Według członków zarządu Cadbury, podtrzymanie strategii prowadzenia samodzielnego biznesu pozwoli zwiększyć w przyszłości zyski, a także skupić się na tworzeniu silnej grupy. W swoim wystąpieniu skierowanym do inwestorów kierujący Cadbury Roger Carr powiedział, że nie dostrzega zysków dla swej firmy z jej ewentualnego przejęcia przez Krafta. - Podczas gdy Kraft potrzebuje Cadbury, Cadbury nie potrzebuje Krafta - stwierdził Carr.
Cadbury podniosło jednocześnie prognozę wzrostu sprzedaży na ten rok do przedziału 5-7 procent. Wcześniej szacowało że sprzedaż na koniec roku wzrośnie o 4 do 6 procent.
Wśród innych firm zainteresowanych przejęciem Cadbury wymienia się także amerykańską spółkę Hershey oraz włoskie Ferrero. Bacznie rozwojowi sytuacji przygląda się także inny spożywczy gigant - spółka Nestle.
Cadbury na rynku brytyjskim jest właścicielem marek Wispa, Dairy Milk i Flake, a także Trident Gum. W Europie znane jest z cukierków Hall's Sweets, natomiast w Polsce jest właścicielem marki E.Wedel.
Źródło: TVN CNBC, BBC