Hybrydowe Porsche 918 Spyder będzie tak samo szybkie jak sportowa wersja, ale bardziej oszczędne. Producent zapewnia, że jego maksymalna szybkość to 320 km/h, a przy tym spala jedynie 3 litry na 100 km - dzięki temu, że oprócz silnika benzynowego ma dwa silniki elektryczne. Właśnie odbywają się pierwsze próbne jazdy, po których auto trafi do seryjnej produkcji zapowiadanej na wrzesień 2013 roku.
Wygląd modelu hybrydowego niewiele różni się od samochodu koncepcyjnego Porsche 918 Spyder, który miał swoją premierę na targach w Genewie w 2010 roku. 2-osobowe auto przypomina historyczną wyścigową 917-tkę, ale jest lżejsze, bo wykonane z włókna węglowego.
Najważniejsza zmiana jest pod maską. Niemcy wyposażyli model 918 Spyder Hybrid w 4,6-litrowy silnik benzynowy V8, który ma 500 KM oraz dwa silniki elektryczne, które produkują dodatkowo 160 kW (218 KM) i są umieszczone po jednym na każdej osi. Dzięki takiemu ich rozmieszczeniu samochód ma zmienny napęd na wszystkie koła, z niezależnym dozowaniem siły napędu na każdą oś.
Samochód ma siedmiobiegową skrzynię i litowo-jonowy akumulator, który pozwala na przejechanie ok. 25 km (bateria może zostać naładowana w ciągu 3 godzin).
Pierwsze hybrydowe porsche do setki przyspiesza w 3 sekundy, a jego maksymalna prędkość oceniana jest na 320 km/h. Jedynie na silniku elektrycznym 918 Spyder osiąga niższe prędkości - maksymalnie może jechać z prędkością 150 km/h. W zamian zapewnia oszczędność paliwa - 3 l na 100 km, a także mniejszą emisję dwutlenku węgla - 70 g na 1 km.
Produkcja samochodu ruszy we wrześniu 2013 roku w fabryce Zuffenhausen w Niemczech. Wyprodukowanych zostanie tylko 918 sztuk. Hybrydowy model będzie kosztował ok. 645 tys. euro.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe